عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
تابناک مرکزی: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از مدیران و مسئولین این در خواست را دارم که به جای تکرار شعار سال اقدامات عملی را برای تحقق آن انجام دهند.
کد خبر: ۵۸۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 27 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام خانه ملت؛ سیدمهدی مقدسی، در خصوص لزوم فرهنگ‌سازی و قانون گذاری در راستای استفاده از کالای ایرانی، اظهار داشت: هر ساله شعاری توسط مقام معظم رهبری به منظور ترویج فرهنگ آن موضوع مطرح می‌شود که امسال نیز موضوع حمایت از کالای ایرانی مطرح شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین در خواست من از مدیران و مسئولین این است که به جای تکرار شعار سال اقدامات عملی را برای تحقق آن انجام دهند، گفت: به این معنا که مجلس شورای اسلامی بررسی کند هر مانع قانونی که در مسیر تحقق شعار سال وجود دارد را برطرف کند، این مسئله مستلزم این است که پیشنهادهای خود را به‌صورت روشن در قالب لایحه ارائه کند.

کاهش قیمت در کنار افزایش کیفیت برای داشتن سهم بیشتر از بازار داخلی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه الزامات اولیه تحقق شعار این است که تولیدکنندگان برای داشتن سهم از بازار داخل کشور باید ارتقاء کیفیت محصولات و کاهش قیمت را در حد امکان داشته باشند، ادامه داد: باید فرهنگ سازی شود که هر خرید از محصولت ایرانی باعث حفظ اشتغال می‌شود و باید بدانیم هر یک ریال خرید از محصولات تولید داخل باعث حفظ و توسعه اشتغال در کشور می‌شود.

مانع اصلی شعار سال قاچاق کالا است

وی با تاکید بر اینکه در مسیر تحقق شعار سال جار موانعی وجود دارد که باید برطرف شوند، عنوان کرد: مانع اصلی در این مسیر قاچاق کالا است، علی رغم اقدامات مثبت دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و آمار قاچاق کالا رقم بالایی را نشان می‌دهد؛ قاچاق کالا در طول سال‌های گذشته کمر تولیدکنندگان را شکسته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهم، تنظیم تعرفه‌های واردات و صادرات است، تصریح کرد: هر کالایی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد باید تعرفه واردات آن افزایش پیدا کند تا امکان رقابت برای تولیدکننده داخلی نیز فراهم شود، بسیاری از کالایی بی‌کیفیت چینی و کره‌ای یا از طریق قاچاق که قیمت تمام شده بسیار پایینی دارند و یا اینکه از طریق مبادی ورودی با تعرفه کم وارد می‌شوند.

دانشگاه‌ها در راستای حمایت از کالای ایرانی به کمک تولیدکنندگان بیایند

مقدسی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای ارتقاء کیفیت، نوع نگرش در تولید، بسته بندی محصولات استفاده بیشتر واحدهای تولیدی از شرکت‌های دانش بنیان است، اضافه کرد: به دلیل اینکه بسیاری از شرکت‌های کوچک امکان استفاده از بخش تحقیق و توسعه را ندارند می‌توانند از دانشگاه‌ها کمک کند، رسالت دانشگاه‌ها این است که در راستای حمایت از کالای ایرانی به کمک تولیدکنندگان بیایند و موانع و مشکلات آنها را برای ماندگاری در بازار و ارتقاء برطرف کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه برای تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی هستیم و تنها مسئولین در این مسئله تاثیرگذار نیستند بلکه مردم نیز باید اراده لازم را داشته باشند، اگر مردم اراده کنند مسئولین نیز مجبور به حرکت در این مسیر هستند، خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال جاری به‌جای تکرار شعار عمل به آن سر لوح کار همگان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار