بیش از هشت کیلومتر از مسیرهای جدید جاده هراز که کار تعریض و چهار خطه شدن آن به پایان رسیده است در تعطیلات نوروزی امسال زیر بار ترافیک می رود.
کد خبر: ۵۸۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 16 March 2018

به گزارش تابناک : این مسیرها در چهار قطعه جداگانه در طول مسیر جاده هراز از سال ها پی در دست ساخت بود که به علت شرایط ویژه زمین شناسی و آب و هوائی تکمیل آنها زمانبر شده بود.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که قطعات آماده شده روز شنبه 26 اسفند ماه جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری می شود تا همزمان با سفرهای نوروزی زیر بار ترافیک قرار بگیرد.
عبدالله بهادری افزود : یکی از این قطعه های آماده بهره برداری در محدوده " کلرد " به " چلاو " حدفاصل کیلومتر 24 جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول دو و نیم کیلومتر است که یک دستگاه پل 25 متری هم در این مسیر ساخته شده است.
وی افزود : قطعه دوم در محدوده " سیاه بیشه " تا " لهاش " واقع در کیلومتر 35 جاده هراز به طول حدود سه و نیم کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و 100 متر و یک دستگاه پل به طول 30 متر ساخته و آماده بهره برداری شده است .
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یکهزار و 100 متر در منطقه " بایجان " در کیلومتر حدود 70جاده هراز معرفی کرد و گفت که در این قطعه هم یک رشته تونل 750 متری ساخته شده است .
وی اضافه کرد : چهارمین قطعه آماده بهره برداری به طول یک کیلومتر در محدوده " لاسم" در کیلومتر حدود 90 جاده هراز در مسیر تهران به آمل است که در این قطعه هم دیوارسازی به طول یک کیلومتر انجام شده است .
بهادری هزینه اجرای این طرح ها را در مجموع حدود 600 میلیارد ریال اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، چهار خطه کردن جاده هراز از سال 89 آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پایان برسد.
وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حد فاصل آمل - بایجان به طول 62 کیلومتر ، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول 7.5 کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول 29 کیلومتر تقسیم کرد.
با تکمیل مسیرهای باقی مانده این سه اولویت ، تعریض و چهار خطه کردن تمامی 101 کیلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به پایان می رسد.
وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کرده است که تکمیل اولویت سوم این طرح تا سال 97 به درازا بکشد ولی مسیر باقی مانده اولویت اول و دوم در سال 96 پایان خواهد یافت.
هراز ، یکی از کوتاه‌ترین و زیباترین جاده های کشور است که به صورت میانگین روزانه 21 هزار دستگاه وسیله نقلیه از آن عبور می کند.
وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید ساخت و تکمیل این جاده را در اولویت قرار داد و برنامه ریزی کرد که در صورت تخصیص بموقع اعتبارت هر 6 ماه 10 کیلومتر از طرح را به بهره برداری برساند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار