آیت‌الله فرحانی:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از ظرفیت‌های خوزستان باید در راستای اشتغال بومی استفاده کنیم. بندر ماهشهر بااین‌همه ظرفیت نباید مشکل اشتغال داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 16 March 2018

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی ظهر امروز در مصلای امام خمینی (ره) و در جمع مردم این شهرستان، اظهار کرد: سهل‌انگاری‌هایی که مسؤولان و خواص کرده‌اند باعث شده تا رهبر معظم انقلاب در آستانه چهلمین سال انقلاب به دلیل عدم حرکت جدی در مسیر عدالت از مردم عذرخواهی کنند.

وی بابیان اینکه خوزستان از مشکل تبعیض و عدم توجه به مردم ضعیف رنج می‌برد، افزود: امیدواریم چهلمین سال انقلاب سال تحقق عدالت و مبارزه با فساد و مرهمی بر دردهای مردم گرفتار باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه عنوان کرد: نامه‌ای به رئیس‌جمهور در مورد خصوصی‌سازی نوشتیم. در استان خوزستان بحرانی در مورد مسائل کارگری به وجود آمده و عده زیادی از کارگران در حال بیکار شدن از کار بوده و شاهد ایجاد اشتغال غیربومی هستیم. خصوصی‌سازی در خوزستان باید به‌گونه‌ای انجام شود که مشکل اشتغال تشدید نشود.

فرحانی گفت: از رئیس‌جمهور خواستیم نشست مشترکی بین خبرگان و رئیس‌جمهور برای مسأله آب و ریزگردها و اشتغال برقرار شود و قرار بر این شد رئیس‌جمهور ابتدای سال و بعد از تعطیلات نشستی را با خبرگان خوزستان داشته باشد.

وی بابیان اینکه حق‌آبه خوزستان ادا نشده، اظهار کرد: بیش از 2 میلیون اصله نخل در خوزستان در حال از بین رفتن است و مشکلات جدی در این رابطه به وجود آمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری نبود اشتغال بومی را یکی از مشکلات مهم استان خوزستان عنوان کرد و افزود: از ظرفیت‌های خوزستان باید در راستای اشتغال بومی استفاده کنیم. بندر ماهشهر بااین‌همه ظرفیت نباید مشکل اشتغال داشته باشد.

فرحانی بیان کرد: شکایتی را با امضای 6 عضو خبرگان رهبری و 18 نماینده خوزستان در مجلس به شورای امنیت ارائه کرده‌ایم تا حق استان تضییع نشود. امروز خوزستان به تحقق برنامه‌ و نسخه‌ای که 20 سال پیش مقام معظم رهبری برای آن پیچیدند نیازمند است.

وی در پایان بابیان اینکه این مردم صبور و متدین هستند، گفت: خوزستان باید در عرصه کشاورزی، اشتغال و تبعیض از مشکلات موجود رهایی و نجات پیدا کند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار