رقابت‌های فوتبال لیگ برتر فوتبال خوزستان با قهرمانی تیم استقلال نوین بندر ماهشهر خاتمه یافت.
کد خبر: ۵۷۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 15 March 2018

هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال بزرگ‌سالان خوزستان به پایان رسید و تیم استقلال نوین بندر ماهشهر توانست در رقابتی نفس‌گیر و جذاب با کسب پیروزی مقابل آبی پوشان حمیدیه قهرمانی را جشن بگیرد. بعد از استقلال، پرسپولیس نوین میانرود دزفول و جنوب سوسنگرد دوم و سوم شدند. در پایین جدول نیز استقلال ویس، استقلال مسجدسلیمان و شهباز شادگان به لیگ دسته اول فوتبال خوزستان سقوط کردند

متأسفانه هفته پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان یک نقطه تاریک و تأسف‌بار داشت که نباید مسئولان برگزارکننده رقابت‌ها از آن بی‌تفاوت بگذرند. عدم حضور تیم‌های شاهین‌شهر امام دزفول و آنزان نوین ایذه مقابل حریفان خود بود. بخصوص شاهین‌شهر امام دزفول مقابل جنوب سوسنگرد که موجب نگران تیم‌های مدعی شد؟! سرانجام هفته پایانی با انجام شش بازی برگزار شد

استقلال نوین ماهشهر در حمیدیه موفق شد آبی پوشان این شهر را چهار بر یک شکست دهد و به لطف این پیروزی 62 امتیازی شده و در صدر جدول قرار گیرد. برای استقلال در این دیدار مصطفی کریمی، آرمین بهرامی (پنالتی) و رضا رضایی دو بار گل زنی کردند.

آبی پوشان ماهشهری با بهره‌گیری از غیرت و توان بازیکنان بومی، سرمربی کاردان و موفق خود سمیر مجیدی در سایه تلاش‌های مدیریت تیم میرفیضی توانست عنوان آقایی فوتبال ماهشهر را به رخ حریفان کشاند و برای اولین بار تیمی از بندر ماهشهر بر قله فوتبال خوزستان تکیه زند، فوتبال ماهشهر با سکان‌داری منوچهر حیاتی جند سالی هست در مسیر رشد قرارگرفته است.

استقلال ماهشهر با کسب 18 پیروزی، هشت مساوی، چهار شکست و 23 گل خورده عنوان بهترین خط دفاع و کمترین باخت را در این فصل از آن خود کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس نوین میانرود دزفول در دیدار برابر تیم پرسپولیس شوش درحالی‌که یک‌بر صفر در خانه از حریف خود عقب بود با به ثمر رساندن 4 گل بازی را به سود خود برگرداند و 4 بر 1 به پیروزی رسید و همین برد کافی بود تا پرسپولیس نوین میانرود با 61 امتیاز در رده دوم جدول قرار گیرد و نایب‌قهرمان شود. شاگردان جواد دلکرم هفته‌ها صدر جدول را در اختیار داشتند اما عدم نتیجه‌گیری در هفته‌های پایانی بخصوص مقابل تیم همشهری خود آن‌ها را از قهرمانی دور کرد، برای قرمز پوشان میانرود در این دیدار خواجوی (پنالتی)، نوری (60) محمدزبید (75) و مسلم اورکی (85) گل زنی کردند. پرسپولیس شوش هم با 56 امتیاز به مکان چهارمی بسنده کرد.

جنوب سوسنگرد نیز در دیدار برابر شاهین‌شهر امام دزفول به دلیل عدم حضور این تیم راحت و بی‌دردسر صاحب برتری سه بر صفر شد و با این برد 61 امتیازی شد اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس نوین میانرود در رده سوم قرار گرفت

تیم فوتبال امید اندیشه شوشتر تیم شگفتی‌ساز این هفته بود که با پیروزی 3 بر 2 برابر ایرانمهر خرمشهر شکست را به این تیم تحمیل کرد تا علی‌رغم اینکه در طول فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال خوزستان در انتهای جدول قرار داشت با 29 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال ویس در لیگ ماندگار شود

در سایر دیدارهای لیگ برتر فوتبال خوزستان این هفته استقلال و پرسپولیس دو نماینده شهرستان ویس در این رقابت‌ها به یک پیروزی و یک شکست دست یافتند. استقلال در ورزشگاه شهدا این شهر میزبان تیم استقلال مسجدسلیمان بود که با انجام یک بازی خوب و منسجم توانست میهمان خود را با نتیجه دو بر صفر مغلوب کند؛ اما آبی پوشان ویس و مسجدسلیمان هر دو به لیگ دسته اول سقوط کردند.

پرسپولیس دیگر نماینده شهر ویس در لیگ برتر فوتبال خوزستان میهمان تیم رخش اروند آبادان بود که در پایان ۹۰ دقیقه بازی با نتیجه دو بر یک مغلوب شد. رخش اروند آبادان با کسب این برد 29 امتیازی شد و در مکان سیزدهم جدول قرار گرفت تا در لیگ برتر باقی بماند. پرسپولیس ویس نیز با قبول این باخت در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

در رامهرمز مهم‌ترین بازی تیم شهباز شادگان مقابل بهمئی این شهر بود، شهباز که برای ماندن در لیگ برتر نیاز مبرم به پیروزی داشت در پایان با نتیجه 2 بر یک بازی را واگذار کرد تا با لیگ برتر وداع کند. بهمئی رامهرمز با 31 امتیاز و قرار گرفتن در رده یازدهم جدول لیگ را به پایان رساند

شهرداری بندر امام با عباس حاجیان در هفته پایانی به دلیل عدم حضور آنزان نوین ایذه سه بر صفر برنده اعلام شد تا سر بندری‌ها با 55 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گیرند.

لیگ برتر فوتبال خوزستان با حضور 16 تیم از شهرستان‌های مختلف استان آغاز شد که در این فصل از رقابت‌های استقلال نوین از ماهشهر، پرسپولیس نوین میانرود و شاهین‌شهر امام از دزفول، شهرداری از بندر امام، استقلال و پرسپولیس هر دو از ویس، استقلال از مسجدسلیمان، آبی پوشان از حمیدیه، بهمئی از رامهرمز، امید اندیشه از شوشتر، جنوب از سوسنگرد، رخش اروند از آبادان، ایرانمهر از خرمشهر و آنزان نوین از ایذه حضور داشتند.

بر اساس اعلام هیئت فوتبال خوزستان قرار است که تیم قهرمان و نائب قهرمان در رقابت‌های سال آینده به‌عنوان نماینده استان در لیگ دسته سوم کشور حضور پیدا کنند و سه تیم آخر جدول نیز به رقابت‌های لیگ دسته اول استان سقوط کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار