استاندار خراسان رضوی گفت: ابتدای امسال تفاهمنامه ای بین وزارتخانه های ارتباطات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد که در نتیجه اجرای آن تاکنون 20 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۷۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 15 March 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی خراسان رضوی و دولت افزود: این میزان اشتغال در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات باعث کاهش فرآیندها، تسهیل امور و بسترسازی برای ایجاد مشاغل جدید می شود.
وی ادامه داد: همچنین پاییز امسال میزان بیکاری در خراسان رضوی تک رقمی شد و به 8.8 درصد رسید. پیش بینی می شود با اشتغال ایجاد شده طی امسال میزان بیکاری استان در پایان سال 1396 نسبت به پارسال 1.5 درصد کاهش یابد. 
استاندار خراسان رضوی گفت: براساس برنامه ششم توسعه هدفگذاری استان در سال 1396 به عنوان سال نخست اجرای آن ایجاد 123 هزار فرصت شغلی بود. در چارچوب ظرفیتهای استان امسال 160 هزار فرصت شغلی هدفگذاری شد که در تحقق آن تقریبا به همین عدد نزدیک شده ایم.
وی افزود: پایان بهمن امسال میزان تورم در خراسان رضوی به 8.6 درصد رسید و پیش بینی می شود با توجه به افزایش نقدینگی در بازار تورم بیشتر شود اما دو رقمی نخواهد شد.
رشیدیان همچنین به رشد 17.5 درصدی صادرات کالای غیرنفتی از خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: نتایج همکاری بخش خصوصی و دولت توسعه صادرات و ارزش افزوده برای استان بوده است.
وی ادامه داد: امسال در حوزه صادرات، 10 کشور به مقصدهای صادراتی خراسان رضوی افزوده و صادرات این استان به کشورهای آفریقایی، آمریکای جنوبی، اروپا، استرالیا و هنگ کنگ بیشتر شد. امید است با افزایش صادرات بتوان به اهداف پایانی برنامه ششم توسعه به میزان سه میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات از خراسان رضوی دست یافت.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین امسال رشد 79 درصدی در تولید فولاد خام، 66 درصدی در تولید مقاطع فولادی، 75 درصدی در تولید روغن نباتی، 56 درصدی در تولید خودرو و 18 درصدی در تولید الیاف مصنوعی در این استان حاصل شده است.
وی افزود: همچنین ظرف 11 ماه گذشته امسال 20 هزار میلیارد تومان از سوی بانکهای خراسان رضوی در قالب تسهیلات پرداخت شد اما از بانکهای استان توقع بیشتری داریم. هنوز 22 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت سود پرداخت تسهیلات در بانکها وجود دارد که انتظار داریم این مبالغ در قالب پروژه های مختلف تولیدی استان جذب شود.
رشیدیان ادامه داد: در قالب قانون بودجه 1397 اختیارات بیشتری به ستاد تسهیل رفع موانع تولید داده شده تا بتوان تسهیلات باقیمانده در بانکها را برای این مهم جذب کرد.
وی گفت: همچنین امسال 458 پروژه با هزینه 55 میلیارد و 207 میلیون تومان در خراسان رضوی اجرا شد که 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد. در حوزه خوداشتغالی نیز 6 هزار فقره وام به میزان 21 میلیارد تومان پرداخت شد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه به 'طرح مهارت آموزی در محیط کار' اشاره و بیان کرد: از واحدهای تولیدی گلایه داریم که در این طرح مشارکت نکردند در حالی که طرح کارورزی به اشتغال کمک شایانی می کند.
وی همچنین به 'طرح ملی مشاغل روستایی' اشاره و بیان کرد: رئیس جمهوری هیچ سقفی برای استانها در جذب 12 هزار میلیارد تومان اعتبارات این بخش تعیین نکرده اما مهلت جذب اعتبارات تا پایان تیر ماه سال آتی است. 3300 آبادی و روستا در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 2500 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند لذا دستگاههای اجرایی تلاش کنند اعتبارات طرح مشاغل روستایی جذب شود.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار