مدیرکل اداره ثبت‌احوال خراسان رضوی:
مدیرکل اداره ثبت‌احوال خراسان رضوی: فعال استمدیرکل اداره ثبت‌احوال خراسان رضوی گفت: 42 دفتر پیشخوان خدمات سجلی در این استان فعال است.
کد خبر: ۵۷۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 14 March 2018

به گزارش تابناک رضوی؛  سید حسین نیری ظهر امروز در حاشیه افتتاح دفتر پیشخوان خدمات سجلی بخش خصوصی در سرخس با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی که در سال 89 در دستورکار دولت قرار گرفت، اظهار داشت: ثبت‌احوال در راستای سیاست‌های دولت و اجرای برنامه ششم توسعه بخشی از امور خود را با توجه به محدودیت‌های که در بعضی از شهرها داشته به بخش خصوصی واگذار کرده است.  


وی با بیان اینکه تاکنون 5 درخواست تاسیس دفتر پیشخوان روستایی را از سوی بخش خصوصی در سرخس داشتیم، افزود: با بررسی‌هایی که صورت گرفته، این درخواست‌ها مد نظر است و تا پایان اردیبهشت سال آینده به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.


مدیرکل ثبت‌احوال خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر، 42 دفتر پیشخوان در این استان داریم که 25 دفتر در مشهد و17 دفتر در شهرستان‌های دیگر خراسان رضوی کار امور سجلی را انجام می‌دهند، همچنین دفاتری که در رابطه با کارت هوشمند فعالیت دارند به 90 شعبه رسیده تا امر خدمات دهی بهتر و روان‌تر انجام شود.


نیری آمار ولادت خراسان رضوی را در 11 ماهه سال جاری، 134 هزار و 577 مورد ثبت شده دانست و بیان کرد: سهم سرخس یک هزار و 842 نفر است، همچنین،کل آمار افراد بالای 15 سال که در خراسان رضوی مشمول کارت هوشمند بالغ بر 4 میلیون و 705 هزار نفر است که تاکنون، 2 میلیون و 450 هزار کارت اخذ شده و بیش از  2 میلیون کارت تحویل مردم شده، حدود 200 هزار کارت هم آماده تحول است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار