آیت‌الله جنتی در چهارمین اجلاسیه خبرگان رهبری:
فارس:رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: آقای رئیس‌جمهور نگذارید انقلاب دست نااهلان بیفتد؛ در دستگاه شما کسانی هستند که حداکثر انقلابی نیستند و حداقل با انقلاب فاصله‌دارند.
کد خبر: ۵۷۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 13 March 2018
 
آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه 22 اسفند ماه در چهارمین اجلاسیه رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بابیان اینکه وظیفه ما تحکیم وحدت و انسجام بین همه اقشار ملت است، گفت: این وحدت و انسجام از دستاوردهای انقلاب است و همگی باید برای حراست از آن تلاش کنیم.

وی با ابراز تأسف از درگذشت آیت‌الله شاه‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برادر بزرگوار آقای شاه‌آبادی هم‌سنگر امام بودند و در دوران عمر خود بسیار خوب عمل کردند و مورداحترام بودند و در حوزه‌های علمی و صحنه سیاسی باعزت زندگی کردند و امیدواریم مشمول عنایات خداوند باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسائل امروز زیاد است و باید در درجه اول ببینیم در 40 سال انقلاب چه گذشته و در چه حالی هستیم و در آینده چه می‌خواهیم، گفت: دستاورد بسیار زیاد و غیرقابل شماری در این 40 سال داشته‌ایم و باید به آن‌ها دقت و توجه کرده و به دیگران نیز اعلام کنیم و صداوسیما نیز باید در این قضیه فعال باشند چون دستاوردهای بسیار عالی داشته‌ایم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به مسئله حجاب ضمن تأکید بر اینکه حجاب، عفت و شرافت زن است و باید حفظ شود، تصریح کرد: عده‌ای به هر دلیلی این مایه عفت را خدشه‌دار می‌کنند و امروز برخی حجاب اجباری را مطرح می‌کنند که مباحث مربوط به بی‌حجابی به‌نوعی ترویج فسق و فجور است.

وی تأکید کرد: قانون اساسی بر پایه دین اسلام تشکیل‌شده و موضوع حجاب اجباری که مطرح می‌کنیم، دین اسلام و شرع است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: اسلام با تظاهر به فساد و فسق به‌عنوان منکر و گناه برخورد می‌کند و باید با این حرکات برخورد شود.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به دوران 40 ساله انقلاب اسلامی تصریح کرد: با همه دشمنی‌هایی که شد خوشبختانه ما در مدت این 40 سال موفق بودیم و در 8 سال جنگ تحمیلی علی‌رغم فشارهایی که به ما آوردند مقاومت کردیم و نشان دادیم که اسلام توان مقابله و جنگ در جبهه حق را دارد و در عرصه سیاسی نیز می‌تواند موفق باشد.

وی اولین دستاورد را دستاورد فرهنگی دانسته و خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم سایر دستاوردهای انقلاب لطمه بخورد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در همین راستا افزود: موضوع ایثار و جهاد فی‌سبیل‌الله بعد از انقلاب مطرح شد و جوانان ما با لبیک به امام راحل به میدان جنگ رفتند و برای شهادت ورود کردند و حتی بسیاری از آن‌ها از شهید نشدن غصه می‌خوردند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به برخی مشکلات فرهنگی در رژیم سابق تصریح کرد: در همین انقلاب دختران باحجاب نامناسب داشتیم و معلوم نبود جوانان به کجا می‌روند، همچنین شاهد رسانه‌ای فاسد بودیم، ولی هم‌اکنون دستاورد ما چه بوده و ما چه می‌بینی؟

وی با تأکید بر اینکه مظاهر فساد بعد از انقلاب از بین رفت اما برخی جوانان نمی‌دانند از کجا به کجا رسیده‌ایم، اظهار داشت: در همین تهران مشروب‌فروشی بیشتر از کتاب‌فروشی بود و ما باید دستاوردها را بشناسیم و حفظ کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این حفظ دستاوردها وظیفه کسانی است که در صف مقدم هستند که سپاه، بسیج و خبرگان از آن جمله‌اند، لذا باید انقلابی بود و وحدت و انسجام خود را حفظ کرد.

آیت‌الله جنتی در ادامه بابیان اینکه نباید وحدت خود را از دست بدهیم، تصریح کرد: امروز دشمن سعی دارد بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد و با طرح شیعه انگلیسی سعی در ایجاد اختلاف دارند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی خاطرنشان کرد: بین شیعه و سنی فرقی وجود ندارد و هرکسی این موضوع را مطرح می‌کرد، امام با او برخورد می‌کرد، بنابراین در درجه اول باید اخلاق و معنویات مردم را حفظ کنیم، سپس به‌سوی ارائه خدمات در سطوح مختلف باشیم و دستاوردهای گذشته و امروز را نشان دهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، اضافه کرد: درگذشته خیلی از روستاهای ما برق نداشتند و مسیرهای بین‌شهری ما جاده نبود، ولی امروز وضع ما در بخش‌های مختلف با پیشرفت زیادی روبرو بوده و نباید از اینکه وضعیت معیشت مردم عوض‌شده راحت بگذاریم و برای مثال امروز خیابان‌های ما پر از ماشین است که درگذشته همه مردم توان خرید آن را نداشتند.

آیت‌الله جنتی به عملکرد دولت در حوزه‌ آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از مدارس ما دانش‌آموزان نماز نمی‌خوانند و ما وظیفه‌داریم از مسئولان بخواهیم این موضوعات را حل کنند چون وظیفه خبرگان همین است که به این اتفاقات ایراد کرده و جواب بخواهند،‌ چون وقتی در مدرسه دانش‌آموز تربیت نشود در دانشگاه نباید از آن توقع تربیت داشت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت مردم در شرایط کنونی افزود:  دشمن تابه امروز خیلی تلاش کرده که با تحریم ما را به‌زانو درآورد، اما خدا ما را حفظ کرده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: همه ما باید بسیج شویم تا مرهمی بر درد مردم باشیم و نباید موضوعاتی چون حقوق‌های نجومی رخ دهد.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر عدم استفاده بی‌جهت از منابع کشور تأکید کرد: امروز خیلی جشن‌ها برگزار می‌شود که دائماً با هزینه‌های سنگینی روبروست و در بودجه باید به موضوع مبالغ اضافی دقت کرد

وی در همین راستا ادامه داد: متأسفانه در برخی موارد بودجه اضافی را الزام به هزینه می‌دانند که این خلاف شرع است و من بارها تأکید کردم که این نظام امانتی در دست ماست که تا ظهور باید به آن خدمت کنیم و بودجه اضافی را می‌توان درراه درست خرج کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به رئیس‌جمهور که یکی از حضار اجلاسیه خبرگان بود، تصریح کرد: استخدام افراد نادرست در پست‌ها خوب نیست و در دستگاه‌های شما خیلی از افراد هستند که حداقل انقلابی نیستند و حداکثر مقداری با انقلاب فاصله‌دارند.

آیت‌الله جنتی خطاب به روحانی تأکید کرد: در انتخاب افراد باید دقت شود چون برخی از این افراد به دنبال ثروت‌اندوزی هستند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت امام با این مضمون که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور! نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد و اگر نا‌اهلانی هستند عزلشان کنید.

آیت‌الله جنتی افزود: یکی از این وزارتخانه‌های پر رفت و آمد مرتب به من نامه می‌زند که افرادی در این مجموعه حضور دارند که اعتقادی به انقلاب ندارند و  این سوال را مطرح می‌کنند چه کسی باید به این موضوع رسیدگی کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری پیرامون وقایع اخیر در خیابان پاسداران تهران خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم عده‌ای امنیت مردم را زیر سؤال ببرند و از نیروی انتظامی و عزیزان خود در قوه قضائیه تشکر می‌کنیم، چون اگر این افراد نبودند معلوم نبود چه اتفاقی در کشور بیفتد.

آیت‌الله جنتی افزود: اینکه عده‌ای با چاقو و قمه امنیت مردم را خدشه‌دار کرده و آدم بکشند، به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت اردوهای راهیان نور و نقش آن در تربیت جوانان خاطرنشان کرد: سال گذشته 6 میلیون نفر در کاروان راهیان نور حضور پیدا کردند و این سفر روحیه انقلابی مجدد را در جوانان ما احیا می‌کند و جوانان مابعد از این سفر بانشاط شده و از این بی‌انگیزگی‌های موجود خارج می‌شوند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار