تابناک مرکزی: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از مردم خواست ماهی شب عید را از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه و از خرید ماهی از دست فروشان خودداری کنید.
کد خبر: ۵۷۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 11 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ مدیرکل دامپزشکی استان از مردم خواست ماهی قرمز سفره هفت سین را از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه و از خرید ماهی از دست فروشان به علت احتمال نگهداری ماهی در شرایط بهداشتی نامناسب خودداری کنند.

شانقی گفت: از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.

وی اضافه کرد: به منظور تعویض آب هر بار ۵۰ % کل آب تعویض شود و از تعویض یکباره کل آب خودداری شود و در هنگام تعویض آب نیازی به دستکاری ماهی نمی‌باشد، اما در صورت لزوم و بخصوص در افرادی با سابقه بیماری و یا حساسیت‌های پوستی از دستکش استفاده شود و شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب یا ماهی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به خرید گونه‌های ممنوع ادامه داد: عرضه هر گونه خزندگان، دوزیستان و حلزون‌ها مجاز نیست و بعضی از گونه‌ها مانند لاک پشت سنگاپوری و یا مینیاتوری (گوش قرمز) که مخزن بیماری باکتریایی سالمونلوز است و باعث گاستروانتریت در انسان می‌شود ممنوع می‌باشد و از خرید آن‌ها اکیدا خودداری گردد.

شانقی افزود: در پایان نوروز ماهی‌ها را در رودخانه‌ها و یا نهر‌ها رها نکرده و در محل‌های خاصی که شهرداری مشخص نموده است رهاسازی شود.

شانقی در مورد رها سازی ماهی قرمز هم گفت: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با همکاری شهرداری اراک اقدام به جمع آوری ماهیان قرمز درروز‌های ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه می‌نمایید و مردم می‌توانند برای رهاسازی ماهیان به پارک امیرکبیر، پارک شهر اراک و همچنین استخر آلومینیوم مراجعه نمایند و از رهاسازی ماهی دراستخرها، سد‌ها و رودخانه‌ها بدلیل جلوگیری از تغییر ژنتیکی و انتقال آلودگی به ماهیان بومی خودداری کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار