نماینده مردم قم در مجلس از نامشخص بودن رویکرد وزارت بهداشت درباره طب سنی و اسلامی گلایه کرد و گفت: تنها با شکایت قضایی نمی‌توان جلوی سودجویی این افراد را گرفت.
کد خبر: ۵۷۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵ 11 March 2018

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از دانشکده و سلامتکده طب ایرانی، جذب اعتبارات دولتی را برای ساخت مراکز درمانی مشکل دانست و اظهار داشت: با توجه به مشکلات جذب اعتبارات دولتی باید از بخش خصوصی و خیرین در این امر کمک گرفت و خوشبختانه امروزه خیرین با صرف میلیاردها تومان بدون هیچ منتی در ساخت مراکز دولتی مشارکت می‌کنند.

وی از نامشخص بودن رویکرد وزارت بهداشت درباره طب سنی و اسلامی گلایه کرد و افزود: تنها با شکایت قضایی نمی‌توان جلوی سودجویی این افراد را گرفت و باید با آگاهی و فرهنگ‌سازی به مردم از جذابیت افراد فاقد صلاحیت کم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طب سنتی و اسلامی نیازمند قوانینی است که بتواند در چهارچوب قانون فعالیت کرده و مردم به مسئولان در این حوزه اعتماد کنند و مجلس شورای اسلامی نیز آماده مطالعه و وضع جدید قوانین در این حوزه است.

وی مردم قم را شایسته رفاه و توجه ویژه‌ای دانست و تصریح کرد: باید مراکز درمانی دولتی نیمه‌تمام استان هر چه سریع‌تر تکمیل شود در تکمیل این مراکز شهرداری و شورای اسلامی شهر قم نیز به کمک خیرین آمده تا مردم بتوانند از خدمات دولتی راحت‌تر و با صرف هزینه کمتر استفاده کنند.

امیرآبادی با ابراز تأسف از بی‌توجهی به ادامه طرح تحول نظام سلامت در کشور تأکید کرد: باید طرح تحول نظام سلامت در کشور بازنگری شده و وزارت بهداشت راهکارهای مناسبی برای آن در نظر بگیرد، این طرح مانند چاهی است که هر چه اعتبار برای آن هزینه می‌شود بازدهی مناسبی ندارد.

وی از مسئولان خواست تا طرح تحول نظام سلامت را در استان قم سروسامان دهند و ابراز کرد: مردم قم باسابقه و پیشینه‌ای انقلابی که دارند نباید مورد بی‌مهری قرارگرفته و این طرح باید در قم سامان‌دهی شده تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار