نماینده مردم در گفتو با تابناک مرکزی:
تابناک مرکزی: مقدسی گفت: 24 میلیون رای دهنده به آقای روحانی توقع داشتند رئیس جمهور به وعده های دوران انتخابات خود از جمله استفاده از نیروهای خلاق توانمند و جوان از میان آقایان و بانوان با هدف اصلاح ساختار دولت عمل کند.
کد خبر: ۵۷۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 09 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی عنوان کرد: 24 میلیون رای دهنده به آقای روحانی توقع داشتند رئیس جمهور به وعده های دوران انتخابات خود از جمله استفاده از نیروهای خلاق توانمند و جوان از میان آقایان و بانوان با هدف اصلاح ساختار دولت که زمینه پویایی تحرک رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را برای حل مشکلات مردم و اصلاح ساختار سازمان خصوصی سازی را برای رفع اساسی مشکلات واحدهای تولیدی را به دنبال داشت تحقق ببخشد که متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.

وی افزود: رای دهندگان به دولت دوازدهم خواستار انجام اصلاحات وتحقق وعده هایی بودند که دولت میبایست زمینه انجام آن را فراهم کندولی دراین مدت این اتفاقات رخ نداده است در نتیجه سبب عیان شدن مشکلات دولت وبروز اشکالاتی درمجموعه عملکردی دولت شده است که نتوانسته اثر بخشی دولت رابه نمایش بگذارد و موجب نارضایتی مردم به ویژه جوانان ازعملکرد دولت شده است.

مقدسی خاطر نشان ساخت: دولت ها برای پیشرفت کاری دست به اصلاحات ساختاری ازدرون میزند و با انجام جراحی های هدفمند ادامه خدمت رسانی موثر راپیگیری می کنند که متاسفانه این اقدام درون دولت رخ نداد تا نمایندگان مردم درخانه ملت به این نتیجه برسند که با استفاده از ابزارهای قانونی خود وارد عمل شوند و با استیضاح سه تن از وزرا تلنگر مثبتی را به دولت وارد کنند. انتظار این بود دولت با استفاده ازمشاورین آگاه توانمند و خلاق مشکلات را زودتر شناسایی و اصلاحات درون ساختاری را آغاز کند تا کار به ورود مجلس به این موضوع کشیده نشود چرا که مردم انتظار داشتد شاهد تحول در حوزه های مختلف باشند و امیدوار هستیم دولت متوجه این تلنگر و زنگ خطر شده باشد و اصلاحات را آغاز کند. نمایندگان نقاط ضعف را گوشزد خواهند کرد و برای رفع آنها از ابزارهای قانونی خود استفاده خواهند کرد.

 عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: مخالفان دولت هیچ گاه تمایل به دیدن موفقیت دولت ندارند با نفوذ و فشار بر دولت در صدد از کار انداختن دولت و ناکارآمد جلوه دادن عملکرد دولت هستند و سعی دارند با عیان کردن ناکارآمدی عملکردی دولت روز به روز بر میزان نارضایتی مردم از دولت اضافه کنند که انتظار داریم دولت اصلاحات را رقم بزند تا رضایتمندی مردمی که برای حفظ ارزش ها انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکرده اند را بدست آورد.

وی عنوان کرد: در رای اعتماد به وزرا خواستار هماهنگی و انسجام در مجموعه تیم اقتصادی دولت بودیم اما امروز وزیر صنعت راهی را در پیش گرفته است که به صلاح واحدهای تولیدی و صنعتی ای چون هپکو نیست. قول ها و وعده های داده شده از سوی وزیر صنعت برای سازمان خصوصی پر اهمیت جلوه نمی کند وترتیب اثری داده نمی شود تا مصوبات به اجرا در نیاید و مشکلات پا برجا باقی بماند. انتظار داریم تیم اقتصادی دولت مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مثل آذرآب هپکو ماشین سازی آونگان و واگن پارس را حل کند و اصلاحات ساختاری را از درون دولت انجام دهد.

مقدسی بیان کرد: استاندار مرکزی به عنوان نماینده عالی دولت دراستان وعده داده بود تا پایان امسال مشکل شرکت هپکو را حل خواهد کرد. هر چند بارها به وزرا تذکر دادم و پیگیری بیشتری برای حل مشکلات این شرکت و سایر واحدهای تولیدی و صنعتی استان را انجام دادم اما از آنجایی که استاندار مرکزی قول پیگیری داد اقدامات خود را رسانه ای نکردیم.

نماینده مردم اراک ادامه داد: انتظار داشتیم وزیر صنعت به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در مسیر دیگری قدم بردارد تا با همت وزرای اقتصادی دولت پیگیری استاندار و  نماینده های مردم مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی حل شود که به دلیل حل نشدن  مشکلات گله مند هستیم.

وی افزود: دولت باید نقاط قوت را تقویت و در جهت کاهش نقاط ضعف اقدام کند که از اقدامات مثبت دولت حمایت خواهیم کرد و اشکالات و ایرادات رادرجهت پیگیری مطالبات مردم گوشزد خواهیم کرد وبرای رفع مشکلات از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد و از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

مقدسی خاطر نشان ساخت: قطعا دولت باید از همه ظرفیت ها استفاده کند ولی توجه دولت به مخالفان وآنهایی که پوست موز زیر پای دولت گذاشتند و به دنبال تضعیف دولت هستد بایدبیشتر شود و از دوستان خود که برای موفقیت دولت آبرو گذاشته اند عبور نکند.

وی گفت: دولت بایدموضوع استیضاح وزرا را به عنوان تلنگری مثبت تلقی کند ودر مسیر اصلاح درون ساختاری دولت حرکت کند تا پویایی و تحرک را به ارمغان آورد. به موضوع اشتغال و رفع مشکلات فرهنگیان کارگران بازنشستگان و سایر اقشار توجه ویژه شود تا روز به روز ازمیزان مشکلات کم و بر میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دولت افزود شود. عیدی دولت برای سال آینده می تواند ایجاد تحرک و پویایی در همه بخش ها و اصلاح ساختار برای تحقق این پویایی و تحرک باشد تا مردم امیدوارتر به آینده نگاه می کنند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار