نماینده مردم شازند:
تابناک مرکزی: نماینده مردم شازندگفت: در کشور شرکتی به معنای واقعی خصوصی که مستقل از دولت، توانمند، دارای اهلیت و روابط بین الملل باشد که بتواند پالایشگاه شازند را اداره کند وجود ندارد.
کد خبر: ۵۷۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 09 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی، علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی در خصوص مباحث مطرح شده برای واگذاری شرکت پالایشگاه شازند به بخش خصوصی گفت: در کشور شرکتی به معنای واقعی خصوصی که مستقل از دولت، توانمند، دارای اهلیت و روابط بین الملل باشد که بتواند پالایشگاه شازند را اداره کند وجود ندارد و در نامه به معاون اول رئیس جمهور و تذکر شفاهی در صحن به وزیر نفت و نیرو این موضوع را تذکر داده ام.

نماینده مردم شازند با بیان اینکه هدف از سیاست های کلی اصل 44  کاهش تصدی گری دولت و کوچک تر کردن ساختار دولت بود تا فضا برای تقویت بخش خصوصی فراهم شود عنوان کرد: اینکه قرار باشد پالایشگاه شازند به سهام عدالتی واگذار شود که خود به بدنه دولت متصل است یعنی خصوصی سازی اتفاق نیفتاده است و تنها جابجایی سهام صورت گرفته است.

نماینده مردم شازند افزود: شرکت خصوصی واقعی در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی واقعی که در حوزه نفت اهلیت داشته باشد نداریم و واگذاری سهام پالایشگاه به بخش هایی که مجدد به دولت وصل می شود یعنی عملا خصوصی سازی اتفاق نیفتاده است و پالایشگاه مدرن شازند را که تحت نظارت دستگاه های نظارتی مشغول به فعالیت است را دچار چالش می کند.

نماینده مردم شازند با تاکید بر اینکه در راستای دفاع از منافع ملی مخالف واگذاری پالایشگاه شازند به بخش خصوصی هستم خاطر نشان ساخت:  اجرای غلط و ناقص اصل 44 در خصوص واگذاری واحدهای صنعتی و تولیدی مشکلات عدیده ای را در استان ایجاد کرده است و مخالف تکرار این تجربه تلخ در خصوص پالایشگاه شازند با تولیدات شاخص هستم.

ابراهیمی در خصوص استیضاح وزیر کشاورزی که در صحن مجلس اعلام وصول شده است عنوان کرد: برخی نمایندگان با توجه به اینکه موعد مقرر کمیسیون برای رسیدگی به موضوع به اتمام رسیده بود و رسیدگی کمیسیون جایگاه قانونی نداشت اصرار کردند این امر در صحن مطرح شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار