تابناک مرکزی: معاون آموزش حوزه علمیه برادران استان مرکزی گفت: ثبت‌نام ورود به حوزه علمیه برادران از شنبه، ۱۲اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ ادامه دارد.
کد خبر: ۵۷۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 06 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، ثبت نام حوزه‌های علمیه برادران استان مرکزی از شنبه، ۱۲ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمد حسن ربیعی، معاون آموزش حوزه علمیه برادران استان مرکزی، در این باره گفت: مركز مدیریت حوزه‌های علمیه از برادران واجد شرایط برای تحصیل در دوره‌های بلند مدت و سفیران هدایت ثبت‌نام می‌کند.

وی برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی حوزه را از شرایط اولیه ثبت‌نام عنوان کرد و افزود: علاقمندان برای تحصیل در دوره بلند مدت باید دارای قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول آموزش متوسطه با حداکثر ۱۸سال سن باشند و دوره سفیران هدایت(تربیت مبلغ) به شرط داشتن دیپلم متوسطه می‌تواند در این دوره ثبت‌نام کنند. داوطلبان به تحصیل تمام وقت در طول دوره و خدمت تبلیغی ۵سال در مناطق مورد نیاز متعهد می‌شوند.

حجت‌الاسلام ربیعی با اشاره به اینکه متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه از نظر نظام وظیفه نباید منع قانونی داشته باشند، اظهار کرد: حافظان ‌حداقل ‌یک‌ ششم ‌قرآن‌كریم یا نهج‌البلاغه و ‌فرزندان‌ شهدا، جانبازان،آزادگان و داوطلبان ‌مناطق ‌محروم، از امتیاز در پذیرش برخوردارند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام فقط به صورت اینترنتی از ۱۲اسفند ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۵فروردین سال آینده ادامه دارد. آزمون، رأس ساعت ۹، روز جمعه، ۷اردیبهشت برگزار و نتایج ۱۹ خرداد اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند جهت ثبت‌نام به سایت www.howzeh-qom.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار