تابناک مرکزی: امام جمعه ساوه گفت: طرح «اعاده اموال نامشروع» یک خواست عمومی مردم جامعه از مسئولان کشور است.
کد خبر: ۵۷۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 06 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، با اشاره به ضرورت تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار داشت: از رئیس جمهور که مسئول قانون اساسی است و چندین بار اعلام کرد تمام اصول قانون اساسی را اجرا خواهم کرد انتظار براین است اصول معطله قانون اساسی را اجرا کند.

وی افزود: به خاطر چندین دلیل این اصول معطله مقدم هستند نخست اینکه این چنین اعتراضی که خیل زیادی از مردم دارند به دلیل فساد، تبعیض، اختلاس و مشکلاتی موجود است حال آنکه اصل 49 قانون اساسی مربوط به برخورد قاطع با ثروت‌های باد آورده و نامشروع مسئولان است بنابراین وقتی این مسئله اجرا شود مردم احساس عدالت می‌کنند و اعتمادشان نسبت به مسئولان و حکومت بیشتر می‌شود چراکه اعتماد مردم به حکومت  و مسئولان مهم‌ترین سرمایه برای دولتمردان است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: یکی دیگر از اصولی که می‌تواند در جهت جلب اعتماد مردم و برخورد با اموال بادآورده به آن توجه کرد اصل 142 قانون اساسی است که مربوط به شفاف‌سازی است و این شفاف‌سازی هنگامی اجرا می شود که مسئولان و مقامات عالی دارایی‌ها و اموالشان را اعلام کنند و این معنا ندارد کسی مدتی مستاجر بوده چندسال نگذشته سرمایه و دارایی او بیش از میلیاردها شده باشد بنابراین این موضوع باید مستند و شفاف بیان شود به عبارتی اتاق شیشه‌ای که رئیس جمهور مطرح کردند را باید از خودشان و دولت شروع کنند.

حسینی بیان کرد: بنابراین اول خود رئیس جمهور و معاونان در بحث شفاف‌سازی دارایی خود پیش‌قدم شوند و قانون را اجرا کنند و تابع قانون باشند وسپس دیگران را دعوت به قانون کنند.

وی بیان: قانون اساسی برای اجرا شدن نیاز به قوانین عادی دارد که ازسوی مجلس تصویب شود، اصل 49 بدون قانون عادی اجرایی نخواهد شد بنابراین ساز و کار اجرایی و مقتضیات آن را نمایندگان باید مصوب کنند، قطعا طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان می‌تواند سبب افزایش و جلب اعتماد عمومی در کشور شود.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: مشکل امروز جامعه ما اطاله دادرسی است در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردیم دلیل ندارد وقتی جرم فردی از همه لحاظ  اثبات شد محاکمه آن 5 سال طول بکشد و راه صحیح این است که با سرعت اجرا شود و با هر فردی در هر مسئولیتی در صورت ارتکاب جرم قاطعانه برخورد شود.

 وی افزود: اینکه برخی می‌گویند ممکن است طرح اعاده اموال نامشروع از سوی شورای نگهبان با مخالفت مواجه شود چنین موضوعی صحت ندارد چراکه وقتی قانون درست تنظیم شود و از حقوقدان‌ها برای آسیب‌شناسی استفاده کنند مخالفتی از سوی شورای نگهبان وجود ندارد چون مخالف قانون اساسی نبوده بلکه در راستای اجرای قانون اساسی بود و مخالف اسلام نیست.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: اگر مشکلی در این خصوص به وجود بیاید باید بدون از بین رفتن فرصت آن را حل کرد چراکه این طرح یک موضوع مهم امروز جامعه ما است و بار مالی ندارد بلکه کار قضایی است ولی باید از مشاوره های دقیق حقوقی در آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار