تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ درختکاری و صیانت از عرصه های طبیعی و فضای سبز باید به عنوان ارزش اجتماعی و سرمایه زیستی در جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۵۷۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 06 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی در آیین درختکاری در گردنه سیبک اراک، افزود: منابع طبیعی ثروتی خدادای است که باید در حفظ و انتقال آن برای نسل آتی کوشا بود و در دین مبین اسلام نیز تاکید ویژه ای بر درختکاری شده است.

وی بیان کرد: مشارکت مردمی در حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز تکلیفی اجتماعی است و برای شهرهایی مانند اراک که با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند حفط و تقویت عرصه های سبز حیاتی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: هدفگذاری و تصمیمات درست مسئولان در بهبود مناسبات زیست محیطی اثر مستقیم دارد و به عنوان مثال گردنه سیبک اراک که در گذشته محلی برای انباشت پسماندهای شهری بود، امروز به عرصه سبز تبدیل می شود و این نگاه باید در حوزه مدیریت شهری تقویت شود.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: بی تفاوتی به محیط زیست و رها سازی پسماند ها در حاشیه شهرها خیانت به حقوق دیگران و محیط زیست است و مسئولان قضایی باید با متخلفان در این زمینه برخورد جدی داشته باشند.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی نیمه خشک اراک و معضل کمبود منابع آبی، باید برای توسعه فضای سبز این کلانشهر از روش های نوین آبیاری و گونه های کم آب بر و مقاوم استفاده شود.

شهردار اراک نیز در این آیین گفت: 280 هکتار از منطقه سیبک اراک در 2 ماه گذشته توسط اداره راه و شهرسازی استان مرکزی به شهرداری اراک تحویل شده است.

داود تاجران افزود: در این مدت در سه شیفت کاری این منطقه زمینه درختکاری فراهم و چشم انداز آن برای تبدیل شدن به تفرجگاه سبز تعریف شده است.

وی بیان کرد: در 2 ماه گذشته 120 هزار متر مکعب نخاله از این منطقه جابه جا و 12 هزار کامیون خاکریزی شده است.

شهردار اراک ادامه داد: 70 هزار چاله برای کاشت درخت در منطقه سیبک اراک ایجاد شد که در ایام هفته منابع طبیعی در آن ها درخت کاشته می شود.

تاجران بیان کرد: گردنه سیبک اراک در آینده به بزرگترین مرکز تفریحی و جنگلی کلانشهر اراک تبدیل خواهد شد و انواع خدمات در این منطقه پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ایجاد یکهزار هکتار فضای سبز در این شهر تکلیف شده است که تاکنون با منطقه سیبک 580 هکتار آن ایجاد شده و باید برای تحقق 420 هکتار دیگر تلاش کرد.

شهردار اراک عنوان کرد: همه تلاش ها برای حفظ و افزایش فضای سبز در کلانشهر اراک به کار گرفته شده است و پیش بینی شده تا پایان سال آتی 420 هکتار فضای سبز تکلیفی طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک نیز اجرا شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار