عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است و نباید بودجه آن وارد خزانه شود.
کد خبر: ۵۷۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 04 March 2018
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است و نباید بودجه آن وارد خزانه شود.

به گزارش فارس، اخیراً در بودجه سال ۹۷ قانونی تصویب شده که ۹.۲۷ درصد از بودجه سازمان تامین اجتماعی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و در طرح تحول نظام سلامت هزینه شود که این مصوبه برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده و بستگی به نظر این شورا دارد.

از آنجا که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد و هزینه است و با بودجه‌های مردمی اداره می‌شود، جای سئوال است که آیا این موضوع شرعی خواهد بود و مسئله حق‌الناس مطرح نمی‌شود؟

به همین دلیل به سراغ عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رفتیم و نظر او را در این رابطه جویا شدیم.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت به صورت تخصصی موضوع بهداشت و درمان را اداره می‌کند و نمایندگان مجلس تشخیص دادند که کمکی به این حوزه شود، اظهار کرد: معتقدیم سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است و نباید بودجه آن وارد خزانه شود.

وی با بیان اینکه مهمترین و تخصصی‌ترین موضوعات مورد توجه در بودجه امسال نیز همین موضوع بوده است، گفت: هرگز نمایندگان مجلس نظرشان بر این نبوده که حق و تلاش سازمان تامین اجتماعی را نادیده بگیرند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش ما بر این بود که در بودجه تامین اجتماعی خللی وارد نشود و واقعا نیز اینطور است.

وی با بیان اینکه تدابیر بر این است که درصدی از اعتبار در طرح تحول نظام سلامت قرار گیرد تا گستره آن را به تمام آحاد مردم نشان دهد، گفت: هنوز چیزی تصویب نشده و باید دید نظر شورای نگهبان چیست؟.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار