تابناک مرکزی: رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: خواستگار ناکام که اقدام به انتشار تصاویر و هتک حیثیت دختر جوان اراکی در فضای مجازی می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا در اراک دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 04 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی، سرگرد احسان آنقی اظهار کرد: در پي مراجعه شاكيه به این پلیس و اعلام اينكه فردي ناشناس در یکی از شبكه اجتماعي اقدام به ساخت اكانت بانام وی نموده و با قرار دادن عکس‌های شخصي اینجانب باعث درخطر افتادن آبروي بنده شده است، تحقیقات و بررسی‌های مقدماتی ‌آغاز شد.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام‌شده و تحقیقات  اولیه مشخص شد فردی به‌ واسطه دسترسی به اطلاعات شخصی شاکیه‌، عکس‌های وی را در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و اقدام به هتک حیثیت وی می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با تحقیقات صورت گرفته‌، درنهایت محرز شد، متهم از خواستگاران سابق شاکیه بوده و شاکیه به ایشان جواب رد داده و این خواستگار پس از شنیدن پاسخ منفی از این خانم اقدام به انتشار تصاویر و هتک حیثیت وی نموده است.

وی افزود: حسب هماهنگی قضایی متهم احضار و در بازجویی انجام‌شده به همه اعمال مجرمانه خود اذعان کرده که در اين راستا متهم جهت صدور قرار قانوني به دادسرا معرفي گرديد.

آنقی در توصیه به شهروندان اظهار کرد: هرگز اطلاعات خصوصی و عکس‌های خانوادگی را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری و منتشر نکنید چراکه بیشتر کاربران فضای مجازی با هویت جعلی در این فضا حاضر و گاهاً از گمنامی این فضا سوءاستفاده نموده و دست به رفتارهای ناپسند می‌زنند.

وی گفت: ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای به‌طور مشخص هتک حیثیت از طریق انتشار تصاویر خصوصی را دارای عنوان مجرمانه دانسته و در این خصوص تأکید می‌کند «هرکس به‌وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر، فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی‌که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد».

آنقی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت اینترنتی به نشانی www.cyberpolice.ir به‌صورت برخط با کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری مطرح كنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار