تابناک مرکزی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی از آغاز ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در مرحله استانی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 04 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، محسن مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، با اشاره به برگزاری شش دوره از مسابقات مناظره دانشجویی گفت: ثبت‌نام مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی از ۱۲ اسفند ۹۶ آغاز و تا ۲۵ فرودین ۹۷ در سطح دانشگاه‌های استان ادامه دارد.

وی با اشاره به خط مشی این دوره از مسابقات افزود: التزام به اخلاق علمی در نقد و نقل آرا، اشخاص و آثار، پرهیز از ورود در نزاع‌های غیر علمی و مجادلات روزمره و مرسوم، اهتمام به روز آمدی و کارایی مباحث، نقل‌ها و منابع، اهتمام به واقعی بودن دفاع از موضوعات از خط مشی این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی است.

مرادی با اشاره به اهمیت مناظرات دانشجویی و تأکید مقام معظم رهبری در این باره ادامه داد: مشاوره و مناظره در واقع راهبردی برای بیدار کردن عقل جمعی است که مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأکید دارند در این راستا جهاد دانشگاهی برای تحقق این فرمایش و همچنین با هدف رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌ گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی با طرح‌ریزی مسابقات ملی مناظره به این امر ورود یافته است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی تشکیل تیم چهارنفره مناظره، انتخاب دو عضو مناظره‌ کننده و دو نفر عضو محقق، معرفی یک نفر از اعضای هیأت علمی به عنوان سرپرست گروه و آگاهی و اشراف نسبت به آیین‌نامه‌‌های برگزاری و داوری مسابقات را از جمله شرایط لازم برای شرکت در این مسابقات عنوان کرد.

وی با اشاره به سه مرحله‌ای بودن این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی بیان کرد: این مسابقات در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود. در هر مناظره چهار نفر شرکت می‌کنند که دو تن از آنان برای اثبات قضیه (موافق) و ۲ تن دیگر برای نفی آن (مخالف) می‌کوشند و برای به کرسی نشاندن نظر خود اقامه دلیل می‌کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی عنوان کرد: مناظره مرکزی است برای تجزیه و تحلیل، استدلال، برخورد و سوال، استدلال‌های گروه موافق که در جهت تایید گزاره پیشنهادی است و استدلال‌های گروه مخالف نیز در جهت رد گزاره پیشنهادی است.

مرادی در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در هفتمین دوره مناظره دانشجویی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با چگونگی فرآیند برگزاری مسابقات به دبیرخانه مسابقات مناظرات دانشجویی به نشانی: اراک- خیابان شهید بهشتی- میدان شریعتی- دانشگاه اراک- دفتر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی مراجعه کنند یا با شماره ۳۲۷۸۹۶۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار