معاون وزیر ورزش در یزد:
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نهادینه کردن فرهنگ ورزش و فرهنگی کردن ورزش را از رسالت‎‎های وزارت متبوع خواند و با تاکید بر نقش رسانه‎‎ها در این خصوص اظهار کرد: رسانه‎‎ها کلیدی ‎‎ ترین محور توسعه ورزش سلامت محور هستند.
کد خبر: ۵۷۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 03 March 2018

«غلامرضا شعبانی‎‎بهار» در حاشیه اولین و بزرگترین همایش روسای هیات‎‎های پهلوانی و زورخانه‎‎ای کشور که به مدت دو روز به میزبانی یزد برگزار شد، با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت‎‎های ورزشی این استان، تصریح کرد: استان یزد به لحاظ توسعه ورزش همگانی واجرای آنها در مناسبت‎‎های مختلف شرایطی را فراهم آورد که جزو استان‎‎های خوب کشورمان محسوب شود.

وی با بیان این که در ارزیابی‎‎های حوزه همگانی وزارت ورزش به لحاظ جمعیت و شاخص‎‎های ورزش همگانی سه تیپ از ادارت کل دسته‎‎بندی شده‎‎اند، تصریح کرد: در تیپ یک 9 استان، در تیپ دو 11 استان و در تیپ سه نیز 11 استان قرار دارند که استان یزد در تیپ دوم با بیشترین امتیاز در توسعه ورزش همگانی جزو اولین ‎‎ های این رتبه بندی است و این نسان می‎‎دهد که یزد به این باور رسیده است که یکی از رسالت‎‎های وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش‎‎های همگانی برای آحاد مردم است.

شعبانی‎‎بهار در بخش دیگری از سخنانش دو وظیفه مهم وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزش را نهادینه کردن فرهنگ ورزش و فرهنگی کردن ورزش که از ضرورت ‎‎ هاست ذکر کرد و افزود: لازمه تحقق این دو وظیفه جذب هر چه بیشتر میزان مشارکت مردم در ورزش اعم از قهرمانی، همگانی و خانوادگی و سایر قسمت‏‏هاست.

وی گفت: هر چند که ورزش قهرمانی نیز یکی از مولفه‎‎های توسعه ورزش است ولی ورزش همگانی می‎‎تواند منجر به توسعه ورزش قهرمانی نیز شود.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: باید فضایی ایجاد شود تا مردم ضمن کسب سلامت، در فعالیت‎‎های ورزشی به شادی و شعف حاصل از ورزش دست یابند تا نسل ما از حداقل تندرستی بهره‎‎مند باشد چرا که بدون شک نیروی انسانی و مردم سالم می‎‎توانند در تمام عرصه‎‎ها نقش آفرین باشند و به خوبی در امور توسعه‎‎ای کشور ایفای نقش کنند.

وی همچنین اظهار کرد: باور داریم که با کمک رسانه‎‎ها می‎‎توانیم ورزش را توسعه و آن را فرهنگی کنیم چرا که رسانه‎‎ها کلیدی ‎‎ ترین محور توسعه ورزش سلامت محور هستند.

شعبانی بهار در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که نگاه وزارت ورزش به توسعه ورزش‎‎های همگانی صرفاً معطوف رشته‎‎های فدراسیون ورزش‎‎های همگانی نیست، تصریح کرد: براساس مدل توسعه ورزش در دنیا اگر بتوانیم سایر رشته‏‏های ورزشی را نیز همگانی کنیم نه تنها میزان مشارکت مردم در ورزش را افزایش داده‎‎ایم بلکه با افزایش کمیت، ارتقا کیفیت این ورزش را نیز رشد خواهیم داد.

به گفته وی، در حال حاضر علاوه بر فدراسیون ورزش‎‎های همگانی که در صدر فدراسیون‎‎های همکار در توسعه ورزش همگانی کشور قرار دارد، فدراسیون‎‎های ورزش‎‎های روستایی و عشایری، پهلوانی و زورخانه‎‌ای، کوهنوردی، کونگ فو و رزم ایرانی، ورزش‎‎های رزمی و بیماران خاص نیز همکاری موثر و خوب ‎‎ تری نسبت به سایرین تاکنون داشته‎‎اند.

این مقام مسئول افزود: در حالی که در سال اول دولت تدبیر، تنها 10 درصد افزایش بودجه‎ فدراسیون‎‎‎ها برای توسعه ورزش همگانی اختصاص یافت ولی امسال با اختصاص 27 صدم درصد از بودجه مالیات‎‎های ارزش افزوده به وزارت ورزش و جوانان، تنها از ابتدای بهمن‎‎ماه تا کنون بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه ورزش همگانی در اختیار استان‎‎ها و فدراسیون‏‏ها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تنها در ایام دهه مبارک فجر امسال 45 میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی در قالب ویژه برنامه ‎ های ورزشی دهه فجر اختصاص داده شد.

شعبانی بهار با بیان این که خوشبختانه مردم از حالت این که ورزش برای سلامتی‎‎شان مفید است، عبور کرده‏‏اند، اظهار کرد: امروز مسئولان موظف هستند شرایط و زیرساخت‎‎های ورزش را آنچنان برای مردم فراهم کنند که ورزش در دسترس همگان، فراگیر و ارزان به تمام آحاد جامعه ارائه شود.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر این که نقش بخش خصوصی در تحقق این هدف عالی بسیار تاثیرگذار است، در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان دولت قبل میزان مشارکت مردم در ورزش 21 درصد بوده که باید تا پایان برنامه توسعه این میزان به 30 درصد افزایش یابد و پیش‌‌بینی ما تا پایان سال مشارکت 23 درصدی مردم در حوزه ورزش است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار