محسن رضایی در مراسم تجلیل از سردار سلیمانی:
تابناک مرکزی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجلیل از سردار سلیمانی تجلیل از سیاست‌های اصیل جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۵۷۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 28 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تجلیل از سردار پر افتخار اسلام "حاج قاسم سلیمانی" که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه اگر در عراق و سوریه نمی جنگیدیم امنیت نداشتیم، مطرح کرد: اگر امثال سردار سلیمانی نبود امنیت کشور تهدید می شد؛ کسی نباید بگوید چرا در سوریه حضور داریم، ما می توانستیم در کنار حضور نظامی حضور اقتصادی خود را هم در منطقه گسترش دهیم؛ اگر ضعف در گسترش مبادلات اقتصادی داریم، چرا به حضور نظامی کشورمان انتقاد می‌کنیم؟.

وی با اشاره به رشادت های قاسم سلیمانی در عملیات فتح المبین گفت: در این عملیات مجبور بودیم شمار تیپ های خود را افزایش دهیم، سردار سلیمانی برای اولین بار مسئولیت فرماندهی یک تیپ را بر عهده گرفت.

رضایی با بیان اینکه در ابتدا عده ای می پنداشتند او توانایی فرماندهی یک تیپ را نداردف گفت: در انتهای عملیات فتح المبین مشخص شد توانایی های سردار تا چه حد است؛ تا آن زمان ما در عملیات ها معمولا تا 1000 اسیر می گرفتیم اما با وجود این سردار و شهدایی نظیر همت و متوسلیان در عملیات فتح المبین 9 هزار اسیر گرفتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد آور شد: این همایش به نام سلام سردار نام‌گذاری شده است؛ تجلیل از سردار سلیمانی تجلیل از سیاست های اصیل جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است؛ سلام بر سردار یعنی سلام بر مقام معظم رهبری.

وی با بیان اینکه اقتدار ما اقتداری مقدس و امنیت ساز است، بیان کرد: حضور ما در منطقه حضوری مستشاری است، اگر هم در این زمینه مشورتی به ارتش کشورهای همسایه می دهیم برای امنیت خودمان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سردار سلیمانی را انسانی خواند که خودش را در گمنامی یافته و می‌خواهد در گمنامی پرواز کند و افزود: شنیده‌اید که برخی می‌گویند ایران پولهایش را در عراق و سوریه خرج می‌کند اگر بنا بود با پول اقتدار به دست آید عربستان می‌بایست بسیار مقتدرتر از ما بود، اگر ما با پول داعش را نابود کردیم عربستان می‌بایست بغداد و دمشق را تصرف می‌کرد.

وی ادامه داد: امروز کسانی خواستار خروج ایران از عراق و سوریه هستند که ما را تحریم کردند. اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه بمب‌گذاری و انفجار بود. زمانی سفیر آلمان از من خواست که فرماندها سپاه را به آنجا ببریم تا به آنها بگویند چگونه با داعش مبارزه کردند.

رضایی گفت: من زمانی به سفیر فرانسه گفتم شما باید هزینه‌هایی را که ما در جنگ سوریه کرده‌ایم به ما بدهید زیرا با این اقدام امنیت شما هم تامین شده، حال آنها نه تنها کمکی به ما نمی‌کنند بلکه حاضر نیستند که بگویند ایران چه اقداماتی در سوریه انجام داده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار