رئیس اداره دفع آب‌های سطحی شهرداری اهواز با بیان اینکه شهرداری برای دفع آب‌های سطحی به صورت مشارکتی از شبکه‌های فاضلاب استفاده می‌کند، گفت: در گذشته شهرداری اهواز در بعضی مناطق شهر، سیستم دفع آب‌های سطحی احداث کرده بود اما متأسفانه شرکت آب و فاضلاب تمام این سیستم‌ها را به شبکه آب فاضلاب شهر وصل کرده است.
کد خبر: ۵۷۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 25 February 2018

 

باز باران، باز خیابان‌های آب‌گرفته اهواز

سعید ابراهیمی با اشاره به بارش‌های روز گذشته در اهواز و آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری اظهار کرد: از روز گذشته، بر اثر بارندگی شاهد آبگرفتگی خیابان‌ها بودیم که منجر به بروز مشکل در برخی معابر از جمله خیابان 22 بهمن در منطقه 5 و خیابان الرحمن و انقلاب در منطقه 6 شد.

وی ادامه داد: با نصب پمپ و استقرار نیروهای خدماتی و دیگر تجهیزات در این معابر، اکنون مشکل آبگرفتگی در خیابان 22 بهمن منطقه 5، و به میزان زیادی در خیابان‌های انقلاب و الرحمن منطقه 6 حل شده است.

رئیس اداره دفع آب‌های سطحی شهرداری اهواز با بیان اینکه دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی در اهواز در تمامی مناطق در حال انجام است، تصریح کرد: در صورت عدم بارندگی، آبگرفتگی در خیابان‌ها و معابری که اکنون دچار مشکل هستند، تا فردا حل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: اگر تا فردا همچنان آبگرفتگی را در برخی معابر داشته باشیم، قطعا پروژه‌هایی را برای دفع آب‌های سطحی نقاط دارای مشکل تعریف و اجرا خواهیم کرد..

وی گفت: شبکه‌های مورد استفاده برای دفع آب‌های سطحی شهر اهواز، هم فرسوده شده‌اند و هم ظرفیت کافی ندارند و در بارندگی‌های بیش از 18 میلیمتر احتمال آبگرفتگی وجود دارد. روز گذشته حدود 19 میلی‌متر بارندگی در اهواز شاهد بودیم و به دلیل کافی نبودن ظرفیت شبکه برای دفع آب‌های سطحی از کانال‌های فاضلاب و شبکه‌های فاضلاب شهری استفاده کردیم. در گذشته شهرداری اهواز در بعضی مناطق شهر، سیستم دفع آب‌های سطحی احداث کرده بود اما متأسفانه شرکت آب و فاضلاب تمام این سیستم‌ها را به شبکه آب فاضلاب شهر وصل کرده است.

رئیس اداره دفع آب‌های سطحی شهرداری اهواز افزود: از این رو برای دفع آب‌های سطحی به صورت مشارکتی با شرکت آبفا عمل کردیم. یعنی از شبکه‌های فاضلاب نیز برای دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی روز گذشته استفاده شد.

ابراهیمی با تشریح اقدامات انجام شده برای دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی روز گذشته در اهواز، اظهار کرد: در ایستگاه پهلوان منطقه 2، ایستگاه خیابان دانیال منطقه 3، در دو ایستگاه در منطقه 6، در ایستگاه میدان کارگر منطقه 5 و در ایستگاه‌های پیچ میدان و شهید طاهری منطقه 7 و همچنین سه ایستگاه منطقه 8، برای دفع آب‌های سطحی، دیزل پمپ نصب شد.

وی ادامه داد: این دیزل پمپ‌ها دارای ظرفیت یک هزار لیتر در ثانیه هستند. همچنین دیگر پمپ‌های مستقر در مناطق مختلف را تقویت کردیم و حداقل 80 تا 90 نفر نیروی خدماتی و فضای سبز در هر منطقه به همراه پمپ‌های مکنده، ماشین‌های امدادرسان، پمپ‌های SP و یدک‌کش و تجهیزات لازم را برای دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی اخیر به کار گرفته شدند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار