مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل خبر داد:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در 10 ماهه امسال و به همت فعالان حمل و نقل کالا و بار بیش از 3 میلیون و 330 هزار تن کالا جابجا شده است.
کد خبر: ۵۷۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 25 February 2018
 
به گزارش تابناک اردبیل، علی رحمتی در جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل استان اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه حمل و نقل کالا و بار با ظرفیت 7 هزار و 142 دستگاه کامیون و سایر وسایط نقلیه با میانگین عمر 18 سال و در قالب 87 شرکت تلاش می‌کنیم تا در بخش‌های مختلف زمینه جابجایی مناسب کالا و بار را به صورت استانی و خارج از استان فراهم کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: 32 شرکت از این تعداد در اردبیل، 24 شرکت در نمین، 12 شرکت در پارس‌آباد، هفت شرکت در مشگین‌شهر، هفت شرکت در بیله‌سوار و مابقی شرکت‌های نیز در خلخال و گرمی فعال هستند.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل‌ به رشد 2.6 درصدی حمل و نقل بار و کالا در 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 3.5 میلیون تن کالا و بار در سطح استان جابجا شده که عمدتا مربوط به 10 کالا شامل گندم، سیب‌زمینی، سیمان، آب معدنی، هندوانه، گوجه فرنگی، آهن‌آلات و ... بوده است.
 
رحمتی در ادامه با بیان اینکه در استان اردبیل 6 هزار و 372 کیلومتر راه اصلی و فرعی وجود دارد، بیان کرد: 4 هزار و 768 کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل دایر است.
 
وی با اشاره به اینکه در زمستان امسال با 120 اکیپ فعال راهداری در حال ارائه خدمات به هموطنان در گذر از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان هستیم، تصریح کرد: 420 نفر نیروی انسانی در قالب عملیات برفروبی با 260 دستگاه، 13 راهدارخانه و در 8 گردنه برفگیر استان به ارائه خدمات مشغول هستند.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل مصرف 19 هزار تن شن و نمک را در جریان عملیات برفروبی سال گذشته به میزان 150 کیلومتر یادآور شد و افزود: امسال نیز تاکنون 11 هزار تن مصرف شن و نمک داشتیم که سم مهلک برای جاده‌ها و کیفیت آسفالت محسوب می‌شود به طوری که در 11 ماهه امسال 104 کیلومتر برفروبی در جاده‌های استان انجام شده و آزادسازی خودروها را به تعداد 2 هزار و 600 دستگاه شاهد بودیم.
 
رحمتی به فعالیت 11 هزار راننده باربری اشاره و خاطرنشان کرد: ما با همکاری انجمن صنفی شرکت رانندگان بحث نوبت‌دهی بار را به عنوان یکی از دغدغه‌های فعالان این بخش مورد توجه قرار دادیم و در کنار آن شهرک حمل و نقل در 12 هکتار در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده است.
 
وی ادامه داد: ما از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم با توجه به هزینه 3.5 میلیارد تومانی در تملک زمین و احداث پارکینگ وسایط نقلیه سنگین زمینه استقرار خودروها و وسایط نقلیه سنگین راهداری و رها شده در مناطق مختلف شهر در این شهرک به شایستگی فراهم آید که در این زمینه باید زمینه این استقرار ایمن و راحت را فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار