نشست هماهنگی و هم اندیشی مرحله دوم طرح مطالعات آمایش سرزمین استان یزد، امروز یکشنبه با حضور مسئولان محلی و با ارایه گزارشی از فرماندار و صاحب نظران شهرستان اشکذر برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 25 February 2018

در این نشست معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گزارشی از پیشرفت سند آمایش سرزمین استان و مطالعات آن که با مدیریت محمدحسین فولادی در حال انجام است، ارائه کردند.
در ادامه مسئولان محلی اشکذر ، ظرفیت ها و توانایی شهرستان را برای بهره گیری در طرح سند آمایش سند سرزمین استان بیان کردند.
سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در حاشیه این جلسه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر پایه قانون برنامه ششم توسعه ، دولت مکلف است در سال اول برنامه سند آمایش کشور را آماده و اجرا کند.
مجید دهقانی زاده، افزود: مسئولان استان در حال تهیه و تکمیل سند آمایش سرزمین اند و در کنار آن سند آمایش مناطق 9 گانه کشور نیز وجود دارد و یزد جزو منطقه هشت است.
وی ادامه داد: یزد به عنوان دبیرخانه منطقه هشت انتخاب و پیش نویس سند آمایش این منطقه شامل یزد،کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در چند روز گذشته نهایی شد و به تأیید استان ها زیرمجموعه منطقه رسید.
سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد تصریح کرد: همزمان با سند منطقه ای، سند آمایش استان است که در مراحل نهایی فاز دوم قرار دارد.
به گفته دهقانی زاده، این سند به عنوان سند بالادستی و بلند مدت نقش مهمی در توسعه استان یزد دارد.
وی گفت: در این مرحله، خروجی های به دست آمده از نظر کارشناسی ، هماهنگی های بین بخشی و اساتید به رأی گذاشته می شود تا نقطه نظر مدیران و نخبگان هر شهرستان برای اصلاح یا تکمیل طرح جمع آوری شود.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال 96 یا پایان فروردین سال 97 پیش نویس نهایی سند آمایش سرزمین استان آماده و در مجامع مختلف به رأی گذاشته و مصوب شود.
نشست هماهنگی و هم اندیشی مرحله دوم مطالعات آمایش سرزمین استان یزد با حضور فرماندار، مسئولان، نخبگان و صاحب نظران هر شهرستان به صورت جداگانه برگزار می شود.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت در آبان ماه سال 96، 10شهرستان داشت که 85 درصد جمعیت در 10شهرستان و بقیه در روستاها زندگی می کنند.
آمایش سرزمین مجموعه ی عملیاتی است که بخش خصوصی یا بخش عمومی به منظور آماده کردن پهنه یک سرزمین برای زندگی بهتر در پیش می گیرد.
سابقه آمایش سرزمین در ایران به سال 1353شمسی و زمانی باز می‌گردد که وظیفه تهیه طرح آمایش سرزمین از سوی شورای اقتصاد به مرکز مطالعات و تحقیقات بهره‌وری از سرزمین واگذار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار