تابناک مرکزی: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایش تالاب میقان اراک حاکی از سلامت پرندگان مهاجر در این تالاب است.
کد خبر: ۵۶۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 22 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، رضا میرزایی افزود: پایش تالاب میقان و سایر زیستگاه های آبی استان مرکزی به صورت مستمر و روزانه، با همکاری اداره کل دامپزشکی این استان انجام می شود.

وی بیان کرد: تاکنون در این پایش ها پرنده مشکوک و یا تلف شده ای مشاهده نشده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: تا زمانیکه پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک به عنوان یکی از زیستگاه های مهم پرندگان حضور دارند، پایش روزانه انجام می شود.

میرزایی اظهار کرد: انتظار است که مردم تا پایان فصل مهاجرت پرندگان مهاجر (اردیبهشت ماه) به هیچ عنوان در تالاب میقان اراک تردد نکنند.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه پرنده وحشی تلف شده مراتب را از طریق شماره 09188615949 به فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی اطلاع دهند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: در صورت مشاهده تلفات پرندگان اهلی نیز مراتب را به اداره کل دامپزشکی این استان اطلاع رسانی کنند و از تماس با لاشه پرندگان خودداری کنند.

میرزایی گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، 50 نفر از کارکنان آب منطقه ای استان مرکزی با همکاری اداره کل محیط زیست و دامپزشکی این استان آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار