تابناک مرکزی: امام جمعه ساوه گفت: : بنی صدر اولین نفری بود که بحث رفراندم را مطرح کرد، بار دوم در دوره دوم خردادی ها بود و بار سوم در همین وقایع اخیر از سوی بعضی افراد مسئول مطرح شد.
کد خبر: ۵۶۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ 15 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در بیست و سومین همایش کشوری دفتر ارتباطات فرهنگی قم که با موضوع انقلاب اسلامی؛ چهل سال پایداری و بالندگی و دستاوردها در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی با توجه به روایات وارد شده حکومتی است که زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی(عج) است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه استقرار حکومت اسلامی از برنامه های ائمه طاهرین(ع) بوده، افزود: وقتی به انقلاب نگاه می کنیم، می بینیم علی رغم همه مشکلات، انقلاب دارای کارآمدی خوبی بوده است، اما بعضی افراد نمی خواهند کارآمدی نظام و انقلاب را ببینند و دائم در صدد اشکال و ایجاد ناامیدی در میان اقشار مختلف مردم می باشند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه انقلاب ایران بعد از 39 سال به بلوغ رسیده و توانسته موانع را پشت سر بگذارد، اظهارداشت: دلیل این سخن حرف های آن ور آب و اندیشمندان اسلامی مانند کشور مصر و الجزایر است. در این کشورها، انقلاب با انواع تفکرات ممزوج و آمیخته شد و از اهداف انقلاب عقب نشینی کردند، اما انقلاب ایران وارد دوران پختگی شده است و تا کنون توانسته بسیاری از توطئه ها را خنثی کند.

حسینی با بیان اینکه در دنیا رفراندوم در قانون اساسی، تقلیلی و سیاسی داریم گفت: اولین مسئله قانون اساسی یا به رأی گذاشتن اصل نظام یا پایه نظام است. اصل نظام و قانون به رأی گذاشته شده است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)عنوان کرد: بنی صدر اولین نفری بود که بحث رفراندم را مطرح کرد، بار دوم در دوره دوم خردادی ها بود و بار سوم در همین وقایع اخیر از سوی بعضی افراد مسئول مطرح شد.

امام جمعه ساوه افزود: برگزاری این رفراندم هم شرایط خاص خود را می طلبد و با دقت می توان فهمید که این مسئله هم شدنی نخواهد بود، چون از اختیارات رهبر انقلاب است. اینها این را می دانند، اما به دنبال تحقق تعهد نامه پسام برجام، یعنی زیر سؤال بردن ارزش های دینی، انحلال مجلس، نفی استکبار ستیزی، دست برداشتن از بنیه دفاعی یعنی موشک و به رسمیت شناختن اسرائیل است.

حسینی گفت: اگر اینها دنبال انحلال مجلس هستند که طرح عدم سؤال از رئیس جمهوری در همین رابطه است، این امر شدنی نیست، چون در مورد قانون است، اما انحلال مجلس چه پیامی داشت که وقتی رادیو بی بی سی شنید به شدت استقبال کرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)با بیان اینکه وقتی این همه دستاورد نادیده گرفته شود، نشان ازعمق خباثت و لج بازی و کج فهمی است، عنوان کرد: باید تفکرات را درست کرد، اهداف را به یاد آنها آورد، ولی الان شاهد تغییر نوع نگاه در  مسئولین هستیم.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه در شرایطی حساسی هستیم که بعضی از قوانین در بحث انتخابات مشکل دارند، گفت: برای دموکراسی باید فرایندی را تعریف کرد و اساسا باید قانون انتخابات را اصلاح کرد تا هرکسی در جایگاه ریاست جمهوری قرار نگیرد، در دنیا همین طور است. درست است دموکراسی، اما فرایندی را تعریف می کنند تا افراد شایسته و لایق کشور و نظام در جایگاه ریاست جمهوری قرار گیرند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار