کد خبر: ۵۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 03 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی به نقل از باشگاه خبرنگاران، از جمله سوالاتی که همه ساله با شروع ماه مبارک رمضان برای ورزشکاران و افرادی که مبادرت به انجام فعالیت‌های گوناگون بدنی می‌کنند چگونگی انجام این فعالیت‌هاست.

اصلی ترین نکته این است که آیا در این ماه خاص نیز باید انجام تمرینات، استفاده از خوراکی‌‌ها و دیگر مواد مصرفی مرتبط با تمرین خود را به همان شیوه‌ای که در روزهای دیگر به انجام می‌رساندند انجام دهند یا اینکه باید تغییراتی را در ساختار آنها ایجاد کنند تا بتوانند با نگهداری و بهبود شرایط بدنی خود از برکات این ماه مبارک نیز بهره ‌مند شوند.

کلید این سوالات در دانش فعالیت‌های بدنی نهفته است و هر چه با آگاهی بیشتری با آنها رو برو شویم نتیجه بهتری خواهیم داشت.

بهتر است افراد در زمان دریافت وعده سحری اندازه مواد دریافتی خود را به غیر از آب کم کنند تا اجازه دهند چربی‌ها در طول روز برای تامین کارمایه (انرژی) مورد نیاز بدن وارد چرخه سوخت شوند.

توصیه می‌شود که بیشتر این مواد از مواد قندی با شاخص گلایسمی پایین ( قندهایی که برای شکسته شدن در واکنش‌های شیمیایی برای تامین کارمایه به زمان بیشتری نیاز دارند)مانند ماکارونی، برنج  مورد استفاده قرار گیرد.

توصیه می‌شود مدت زمان تمرین خود را به 30 تا 45 دقیقه محدود کنید و تمرینات را در شرایط دمایی متعادل با شدت ملایم به انجام رسانید.

بهتر است زمان انجام تمرینات ورزشی را به ساعاتی بعد از صرف افطار موکول کنید و از مصرف میوه‌جات و سبزیجات که منابع سرشاری از ویتامین‌ها و فیبر هستند غافل نشوید.

همچنین تعداد جلسات تمرین خود را در طول مدت هفته اندکی کاهش دهید.

مصرف پروتئین‌ها را نیز بر اساس نیاز ضروری بدن که برای افراد عادی 0.8 گرم و برای ورزشکاران استقامتی1.2 تا 1.4 و ورزشکاران قدرتی 1.4 تا 1.8 گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن محاسبه  می‌شود مورد استفاده قرار دهید.

البته این بخش مهمی از کلیاتی بود که به آنها اشاره کردیم اما توصیه می‌شود برای کسب نتیجه مناسب از مربیان ورزشی و متخصصان  تغذیه ورزشی کمک بگیرید.

روزه داری نه تنها برای افراد عادی که مبتلا به اضافه وزن و مشکلات سلامتی دیگر هستند بسیار مفید است بلکه برای ورزشکاران و افرادی که مبادرت به انجام فعالیت‌های بدنی می‌کنند به دلیل ایجاد شرایط معنوی ویژه در نتیجه گیری نهایی بسیار موثر است که در نوع خود یک خانه تکانی بی‌نظیر است.

مهیار اسحاقی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار