ویژه‌نامه‌ی »مهران شهر خاطره‌ها به مدیرمسئولی سرهنگ دوستعلی‌آزوغ گردآورنده‌ی روزشمار جنگ در استان ایلام منتشر شد.
کد خبر: ۵۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 03 July 2015

به گزارش تابناک ایلام،این ویژه‌نامه که به مناسبت گرامی داشت سالروز آزادسازی مهران و به همت جوانان ایلامی و با همکاری نهادهای فرهنگی منتشرشده به بررسی زوایای پیدا و پنهان عملیات کربلای یک و نقش مردم استان ایلام در دفاع مقدس می‌پردازد.

«حمید حیدرپناه» سردبیر این ویژه‌نامه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار داشت: در راستای توجه بیشتر به واقعه‌ی تاریخی آزادسازی مهران و در ادامه‌ی فعالیت‌های رسانه‌ای که در چند سال اخیر داشتیم، امسال هم توانستیم با کمک مسئولان و اهالی رسانه این ویژه‌نامه را در سطح ملی منتشر و در سالروز آزادسازی مهران در بین مسئولان لشکری و کشوری و نهادهای مختلف توزیع می‌شود.

وی افزود: این ویژه‌نامه که به مدیرمسئولی جناب سرهنگ «دوستعلی آزوغ» رییس سازمان بسیج عشایری کشور و با همکاری شهرداری منطقه یک تهران و روابط عمومی بانک دی کشور منتشرشده، تلاش شده است نقش مردم ایلام در دفاع مقدس و بخشی از ناگفته‌های عملیات کربلای یک از زبان فرماندهان لشکرهای مختلف که در این عملیات حضورداشته‌اند، بیان شود.

حیدرپناه ادامه داد: کربلای یک به روایت فرماندهان: سردار «قاسم سلیمانی»، سردار «مرتضی قربانی»، سردار «اسماعیل کوثری» و همچنین تحلیل و بررسی این عملیات به قلم: سردار «الله نور نورالهی» و سردار «محسن کریمی»، معرفی شهدای این عملیات و دشت مهران، بررسی آثار راویان دفاع مقدس، خاطرات و دلنوشته ها، گزارش تصویری، گفتگو با هنرمندان و... از بخش‌های متنوع این ویژه‌نامه هستند.

سردبیر ویژه‌نامه مهران در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دشواری‌های مردم استان ایلام در جنگ حضور عناصر ضدانقلاب (فرسان) معروف به «گوش‌برها» بودند که تاکنون کمتر به آن توجه شده، یک بخش از این ویژه‌نامه به بررسی این گروهک پرداخته‌شده و ضمن افشای برخی جنایت‌های آنان به چگونگی مبارزه رزمندگان شجاع تیپ امیرالمؤمنین (ع) ایلام و به هلاکت رسیدن سرکرده این گروهک پرداخته‌شده است و در یک‌فصل متفاوت هم جنگ از دیدگاه کودکان امروز ایلامی دیده‌شده که به اشعار و نوشته‌ها و نقاشی‌های کودکان و نوجوانان ایلامی اختصاص دارد.

حیدرپناه خاطر نشان کرد: در راستای تلاش‌های رسانه‌ای و رایزنی‌های صورت گرفته، صفحه‌ای اختصاصی در خصوص آزادسازی مهران در روزنامه‌ی امروز (دهم تیرماه) «ایران» هم منتشر خواهد شد که گزیده‌ای از مطالب همین ویژه‌نامه است، راه‌اندازی کمپین حمایت از «مهران» در فضای مجازی و همچنین اختصاص ویژه‌برنامه‌ی گفتگوی خبری در شبکه خبر با حضور دو تن از فرماندهان ایلامی از دیگر اقدامات رسانه‌ای در این راستاست.

حیدرپناه در پایان از همکاری صمیمانه‌ی روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و روابط عمومی صداوسیمای مرکز ایلام که در چاپ این ویژه‌نامه نهایت همکاری را داشتند سپاسگزاری و اظهار امیدواری کرد: با تداوم این فعالیت‌ها، تلاش و همت جوانان و مسئولان ایلامی ظرفیت‌های ایلام در دفاع مقدس را بیش‌ازپیش معرفی کرد.

پیش از این در راستای شناساندن نقش مردم استان ایلام در دفاع مقدس، ویژه‌نامه‌های: «مهران شهر خدا»، «مهران اقتدار دیروز افتخار امروز» و «پلاک هشت» به سردبیری «حمید حیدرپناه» منتشر شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار