تابناک مرکزی: گزارش وزارت نیرو حاکی از این است که از میان 177 سد بزرگ در 6 حوضه آبریز اصلی کشور، 95 سد از جمله سدهای دز، بانه، سفیدرود، لار، زاینده‌رود، ساوه و ملاصدرا همچنان کمتر از 40 درصد ظرفیت خود، آب ذخیره شده دارند.
کد خبر: ۵۶۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 10 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا هجدهم بهمن‌ماه حجم ذخیره آب 177 سد بزرگ موجود در 6 حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس 20.27 میلیارد مترمکعب است.

اکنون ورودی آب به این سدها 34 درصد، خروجی آن‌ها 11 درصد و حجم آب ذخیره شده در مخازن 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

اکنون حجم ذخیره کنونی آب درسدهای پنجگانه استان تهران (لار، طالقان، امیرکبیر، لتیان و ماملو) 558 میلیون مترمکعب بوده و 30 درصد حجم این سدها نیز پر است.

بررسی این اعداد و ارقام حکایت از کاهش چهار درصدی حجم مخازن سدهای پنجگانه استان تهران نسبت مدت مشابه سال گذشته دارد.

 از اول مهر تا بیستم بهمن ماه امسال، ارتفاع کل ریزش های جوی بیش از 46.5 میلیمتر است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت که 127 میلیمتر بود، 63.4 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که 90 میلیمتر بود 48.3 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار