در راستای سیاست‌های طرح تحول سلامت؛
بلوک زایمانی LDR بیمارستان علوی اردبیل به عنوان قطب زایمان در بین مراکز درمانی این استان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۶۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ 08 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بعدازظهر پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشت و درمان اردبیل تصریح کرد: بخش LDR بلوک زایمانی که با زیربنای ۷۰۰مترمربع احداث شده است.

قدرت اخوان اکبری افزود: این بخش شامل ۹ اتاق مستقل با تجهیزات کامل پزشکی و مانیتورینگ مادر است که به بیماران، خدمات زایمانی طبیعی رایگان و بی عارضه ارائه خواهد کرد.

وی کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی را از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت دانست و تأکید کرد: بعد از اجرای این طرح سزارین در مراکز درمانی استان با کاهش همراه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین به بهره‌برداری از دستگاه سی‌تی‌اسکن اسپیرال اشاره کرد و افزود: در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این دستگاه راه‌اندازی شده است.

اخوان اکبری متذکر شد: این دستگاه می‌تواند روزانه پذیرای ۵۰ بیمار بوده و تصویربرداری بافت‌های عصبی و عروق مغزی را با کیفیت بالا انجام دهد.

وی همچنین از افتتاح داروخانه دانشکده دندان‌پزشکی خبر داد و بیان داشت: داروخانه آموزشی ۲۲ بهمن دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز جهت آموزش دانشجویان، ارائه خدمات داروسازی عمومی راه‌اندازی شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان این مجموعه در ۷۰۰ مترمربع فضا و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده و داروی بیماران خاص و داروهای سهمیه‌ای در اختیار مراجعان قرار خواهد گرفت.

اخوان اکبری تصریح کرد: در دهه فجر ۳۰پروژه درمانی و بهداشتی با صرف اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار