تابناک مرکزی: چهار طرح درمانی و اقتصادی شهرستان فراهان با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مدیران استانی و محلی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۶۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 07 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، این طرح ها شامل پانسیون پزشکان فرمهین، بخش دیالیز بیمارستان فراهان، یک کارگاه تولیدی کفش روستایی و مرکز رشد کارآفرینی روستای مجد آباد کهنه است.

پانسیون پزشکان فرمهین در فضایی به وسعت‌ یک هزار و 292 متر مربع در 12 واحد 80 متری با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کارگاه کفش دوزی روستای مجد آباد کهنه در زمینی به وسعت یک هزار متر مربع با زیربنای 260 متر مربع از محل اعتبارات بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح زمینه اشتغال 10 نفر در این روستا فراهم شد.

مرکز رشد دانشگاه پیام نور فراهان نیز در زمینی به 16 هکتار با زیربنای یکهزار و 300 متر مربع ایجاد شده است.

ساختمان این مرکز توسط یک خیر اهدا و برای تجهیزات اولیه آن 100 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه پیام نور هزینه شده است.

با افتتاح این مرکز زمینه اشتغال 6 نفر فراهم شده و در آینده نزدیک فرصت های شغلی این مرکز به 20 نفر افزایش می یابد.

در سفر استاندار مرکزی به شهرستان فراهان همچنین عملیات اجرایی ناحیه صنعتی خنجین و ساختمان اداری بیمارستان فرهنگ خسروانی نیز آغاز شد.

عملیات اجرایی ناحیه صنعتی خنجین در فصایی به وسعت 30 هکتار و با وسعت زمین صنعتی 18 هکتار و پیش بینی 720 فرصت شغلی آغاز شده است و پیش بینی می شود با آماده سازی زیرساخت ها، واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی نیمه دوم سال آینده به متقاضیان صورت گیرد.

ساختمان اداری بیمارستان فرهنگ خسروانی نیز توسط یک خیر در زمینی به وسعت 150 متر مربع آغاز شد‌.

هزینه ساخت این ساختمان حدود 2 میلیارد ریال برآورد شده و پیش بینی می شود که عملیات ساخت و تجهیز آن تا خردادماه سال آتی به طول انجامد.

بخش همودیالیز بیمارستان فرهنگ خسروانی فراهان نیز در زمینی به وسعت 200 متر مربع توسط یک خیر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ایجاد و تجهیزات آن با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک تامین شده است.

بخش همودیالیز این بیمارستان ظرفیت چهار دستگاه را دارد و اکنون سه دستگاه در این بخش فعال است.

استاندار مرکزی در بدو ورود به بخش خنجین از توابع شهرستان فراهان در گلزار شهدای این خطه حاضر شد و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

دیدار با خانواده معظم شهید حسین شهبازی در روستای مزرعه نو، دیدار با مردم خنجین در مسجد جامع این شهر و نشست با اصحاب رسانه در مرکز رشد کارآفرینی روستای مجدآباد کهنه از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به فراهان بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار