تابناک مرکزی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان پیشتاز احداث بازارچه‌های صنایع دستی برنامه‌ریزی‌هایی را به منظور احداث حداقل یک بازارچه دائمی صنایع دستی در هر یک از شهرستان‌های استان انجام داده است
کد خبر: ۵۶۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 05 February 2018

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از  تسنیم، سیدمحمد حسینی اظهار داشت: خوشبختانه با توسعه بازارچه‌های صنایع دستی در سطح استان شاهد رونق اشتغال در این بخش هستیم و 576 شغل در بازارچه‌های صنایع دستی استان ایجاد شده است.

وی افزود: ایجاد اشتغال و توسعه و افزایش تولید صنایع دستی مرغوب به‌عنوان دو برنامه اساسی مورد توجه در حوزه صنایع دستی هستند که هر دو در راستای شعار اقتصاد مقاومتی بوده و می‌توانند راهگشای برخی از مشکلات موجود در حوزه اقتصاد باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه احداث بازارچه‌های صنایع دستی پیشتازترین استان شناخته شد که در ابتدای دولت هم برنامه‌ریزی‌هایی را به منظور احداث حداقل یک بازارچه دائمی صنایع دستی در هر یک از شهرستان‌های استان انجام داد.

حسینی بیان کرد: بنابراین به‌دنبال اقدامات انجام شده توانستیم تعداد بازارچه‌های استان را ارتقاء دهیم به طوری که اکنون در اراک دو بازارچه فعال و در هر یک از شهرستان‌های ساوه و دلیجان هم یک بازارچه فعال داریم که تعداد بازارچه‌های فعال استان در حال حاضر 4 بازارچه بوده و 4 بازارچه آماده بهره‌برداری هم در شهرهای آشتیان، خمین، شازند و قورچی‌باشی داریم که با افتتاح بازارچه شهرستان آشتیان در 16 بهمن‌ماه تعداد بازارچه‌های فعال استان به 5 بازارچه می‌رسد.

وی ادامه داد: به‌دنبال شروع فعالیت این بازارچه‌ها 144 شغل مستقیم و 432  شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود که  توسعه صنایع دستی و اشتغال در دیگر ارکان شهرستان‌ها را به همراه دارد و  با رونق بازار صنایع دستی، کارگاه‌های خانگی هم ایجاد می‌شوند که با کمترین هزینه و تجهیزات، قادر به تولید هستند و این امر می‌تواند به رونق اقتصاد در زمینه صنایع دستی کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: ساخت بازارچه‌های صنایع دستی در شهرستان‌های فرمهین، کمیجان و خنداب هم با پیشرفت 50 درصدی در حال انجام است و در سه شهرستان تفرش، محلات و زرندیه هم ساخت این بازارچه‌ها در مرحله تحویل زمین است.

حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه به‌عنوان پیشتازترین استان کشور در احداث بازارچه‌های صنایع دستی مطرح هستیم می‌توان این نوید را داد که در سال آینده تمام شهرستان‌های استان از بازارچه‌های صنایع دستی برخوردار باشند.

"خورشیدی" امید استان مرکزی برای دریافت مهر اصالت جهانی سازمان یونسکو

وی با اشاره به تجلیل سازمان میراث فرهنگی از هنرمند صنایع دستی استان هم گفت: امسال با توجه به تصمیم سازمان میراث فرهنگی مبنی بر تجلیل از برترین‌های صنایع دستی در برنامه‌ای تحت عنوان نشان ملی صنایع دستی در 10 بهمن‌ماه، "محمد خورشیدی" هنرمند قلمکار استان مرکزی از سوی کمیته داوران کشوری به‌عنوان برترین هنرمند صنایع دستی شرکت‌کننده در این برنامه انتخاب شد.

مدیرکل‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: این هنرمند رشته مشبک فلز و قلم‌زنی استان از جمله 10 هنرمند منتخبی بود که در پایان مراسم اختتامیه فجر صنایع دستی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقدیر شده و لوح زرین به وی اهدا شد.

حسینی بیان کرد: "محمد خورشیدی" سه بار تاکنون موفق به دریافت نشان ملی صنایع دستی شده و کسب درجه یک هنری کشور هم از دیگر افتخارات این هنرمند است که امسال به‌عنوان امید اصلی از سوی استان برای دریافت مهر اصالت جهانی سازمان یونسکو معرفی شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار