معاون هماهنگی امور عمرای استانداری مرکزی:
تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرای استانداری مرکزی گفت: اگر دنبال اشتغالزایی واقعی در روستاها هستیم باید تضمین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی متناسب با داشته های روستائیان باشد.
کد خبر: ۵۶۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 31 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی، نشست دهیاران، رؤسای شوراهای اسلامی بخش های تابعه و کارآفرینان برتر استان مرکزی با حضور رضوی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، آقازاده استانداری مرکزی، زندوکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی و فائض پور، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها و مدیران دستگاه های ذیربط برگزار شد.

زندیه وکیلی در این جلسه گفت: کسی که در روستا زندگی می کند به غیر از آنچه در روستا دارد، چیز دیگری برای تضمین تسهیلات ندارد و اگر بخواهیم اشتغالزایی واقعی در روستا صورت بگیرد، باید همان داشته های روستاییان را بعنوان تضامین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بپذیریم.

معاون هماهنگی امور عمرای استانداری مرکزی به طرح های اجرا شده اشتغالزایی روستایی در سطح استان مرکزی اشاره کرد و افزود: بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که همین تسهیلات اعطایی هم به روستائیانی پرداخت شده که سند معتبری برای تضمین اخذ تسهیلات اشتغالزایی داشته اند و اغلب روستائیانی که نیاز به کار دارند و فاقد اسناد مالکیت معتبر هستند برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه هستند.

زندیه وکیلی اضافه کرد: باید سعی کنیم که اشتغالی که در پی آن هستیم برای افراد بیکار و محروم ایجاد شود، افرادی که کار و سرمایه ندارند، امکاناتشان محدود است و علاقه مند کار و فعالیت و ماندگاری در روستا هستند.

معاون استاندار مرکزی ضمن تاکید بر واقعی بودن مشارکت بانکها در امر اشتغال روستایی، گفت: در طرح های اشتغالزای روستایی بانکها اول محل اجرای طرح را در نظر داشته باشند، بعدا سایر تضامین را اخذ نمایند و محل اجرای طرح را قبول داشته باشد.

وی ضمن اصرار بر فرآیند ایجاد اشتغال برای روستائیان نیازمند کار، ابراز داشت: بحث دیگر ما اجرای طرح های اشتغالزایی در شهرهای با جمعیت زیر 10 هزار نفر جمعیت است که اغلب این شهرها بعنوان مرکز منظومه ای از روستاها، دارای ماهیت و کارکرد روستایی هستند.

زندیه وکیلی ادامه داد: شهر داوود آباد با ظرفیت 100 هزار دام سنگین عملا ماهیت روستایی و دامپروری دارد و بایست برای بهرمندی اینگونه شهرها از تشهیلات اشتغالزایی در طرح های روستایی مانند دام و طیور و کارگاه های صنعتی چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار