در دیدار وزیر نیرو با آیت الله دری مطرح شد؛
تابناک مرکزی: وزیر نیرو در ادامه سفر یک روزه اش با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار و درزمینه مصرف آب گفتگو کردند.
کد خبر: ۵۵۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 25 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر نیرو در سفر یک روزه اش به دیدار  نماینده ولی فقیه در استان مرکزی رفت و در این دیدار  درزمینه مصرف آب با یکدیگر گفتگو کردند.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با وزیر نیرو که به استان مرکزی سفر کرده است گفت:: با توجه به کمبود بارش‌های امسال اگر سال آینده هم این وضعیت ادامه یابد با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه موضوع تامین و مصرف بهینه آب یک مشکل جدی برای کشور است و باید دغدغه سفره‌های آب زیرزمینی را هم داشته باشیم افزود: در این زمینه باید برنامه ریزی متناسب با اقلیم هر منطقه انجام شود چرا که هر منطقه کشور اقلیم خاصی دارد.

وی اضافه کرد:در زمینه‌های آب شرب، کشاورزی، صنعت و همه عرصه‌ها به آب نیازندیم و دولت باید در این زمینه برای ۵۰ سال آینده هم برنامه ریزی داشته باشد و به این منظور باید طرح‌های علمی و پژوهشی انجام و برنامه‌های صحیح پیاده سازی شود که نیاز به کمک گرفتن از مراکز علمی و دانشگاهی است.

وزیر نیرو:دنبال چاره اندیشی هستیم

رضا اردکانیان وزیر نیرو هم در این دیدار با بیان اینکه شرایط کنونی بارندگی کشور شرایط سختی است وکمبود بارش چهارماه اخیر در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است گفت:: دنبال چاره اندیشی هستیم تا بر مشکل کمبود آب رابرطرف کنیم.

اردکانیان با بیان اینکه مقرر شده در چند استان استفاده وسیع‌تر از پساب را به صورت پایلوت اجرا و تعادل بخشی منابع آب راهم اجرا می‌کنیم افزود: در زمینه در راستای کاهش مصرف آب کشاورزی و تغییر الگوی کشت هم باید همه دستگاه‌ها هماهنگ حرکت کنند و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های پرباران هم برای نهادینه سازی فرهنگ مصرف صحیح آب تلاش می‌کنند اضافه کرد: موضوع آب یک موضوع همگانی است و باید در تمام عرصه‌ها به مصرف بهینه آب توجه شود و همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام /

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار