تابناک مرکزی: رئیس بنیاد ایرانشناسی استان مرکزی از تهیه بانک اطلاعاتی فرهیختگان این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 25 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل ایسنا، از دکتر علی‌اصغر میرزایی، عنوان کرد: محوریت رسالت و فعالیت بنیاد ایرانشناسی تحقیق و پژوهش درخصوص تاریخ و فرهنگ و تمدن استان مرکزی است.

وی با اشاره به تلاش در جهت تهیه بانک اطلاعاتی فرهیختگان و مشاهیر استان مرکزی تصریح کرد: نرم‌افزار مربوطه جهت تهیه این بانک توسط بنیاد ایرانشناسی تهران تهیه و به شعب ارسال شده است و شعب بنیاد ایران شناسی در استان‌ها نیز موظفند اطلاعات مفاخر و مشاهیر و کتابشناسی استان را وارد نرم‌افزار کنند.

میرزایی گفت: در استان مرکزی با توجه به اینکه این بانک در قالب چند بانک اطلاعاتی است مراحل اولیه کار در استان توامان در حال انجام است.

وی با اشاره به گستردگی کار و همچنین کمبود نیروی انسانی جهت جمع آوری اطلاعات دقیق افزود: زمانبندی دقیقی در خصوص اتمام و تهیه کامل بانک نمی‌توان تعیین کرد البته تهیه بانک کتابشناسی استان بسیار زمانبر است چراکه باید اطلاعات دقیق و بدون کم و کاستی در قالب کلیه طرح‌ها، رخدادها، تالیف‌ها و کلیه آثار و حتی فوت مولفان نیز درج شود به همین دلیل کاری گسترده و طولانی‌مدت است.

رئیس بنیاد ایرانشناسی استان مرکزی اضافه کرد: این کار با محوریت بنیاد در حال انجام است، اما بنیاد پذیرای اطلاعات افراد است.

میرزایی در خصوص طرح‌های پژوهشی بنیاد گفت: بخشی از این طرح‌های پژوهشی همچون تهیه دانش‌نامه‌های استانی از بنیاد ایرانشناسی مرکز اعلام می‌شود که این دانش‌نامه در استان مرکزی 11 جلد را در بر می‌گیرد و تاکنون 5 فصل آن تهیه شده است که شامل تاریخ و فرهنگ استان مرکزی، ایران اسلامی و ایران معاصر در دوره ریاست قبل بنیاد به انجام رسید، شرایط محیطی و اقلیم استان، جغرافیای انسان استان مرکزی که تکمیل شده است و معماری و هنر استان مرکزی می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار