استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی خروج 78 دیگ خط پنج شرکت ایرالکو را از مدار تولید در جهت کاهش آلودگی آغاز فصل آشتی مردم با ایرالکو دانست.
کد خبر: ۵۵۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 25 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، آقازاده استاندار مرکزی در کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک که در محل شرکت آلومینیوم ایران برگزار شد، گفت: در راستای کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک ، 78 دیگ خط پنج شرکت آلومینیوم ایران از مدار تولید خارج شد.

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: تعویض دیگ های قدیمی ، انتقال کارخانه آند سازی و توسعه فضای سبز محیط کارخانه و شهر اراک سه اقدامی است که شرکت آلومینیوم ایران باید در انجام آن اهتمام داشته باشد.

وی بیان کرد: شرکت آلومینیوم ایران باید تا حدود شش ماه دیگر نسبت به تعویض 70 دیگ قدیمی باقیمانده اقدام و دیگ های جدید را جایگزین نماید.

استاندار مرکزی ابراز کرد: دیگ های جدید تقریباً  با آخرین استاندارهای روز جهان مطابقت دارد و  با این اقدام مصرف انرژی پائین و میزان بهره وری افزایش خواهد یافت و تولید کارخانه نیز تا 10 درصد افزایش پیدا می کند و در کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک نیز موثر است.

  آقازاده درخصوص احداث کارخانه آندسازی ، گفت: کارخانه آند سازی یکی از کانون های آلودگی هوای شهر اراک است و  برای ساخت این واحد در شهرک صنعتی خیرآباد 100 میلیون یورو منابع مالی نیاز است که اخیرا یک شرکت خارجی برای ساخت این واحد از طریق فاینانس اعلام آمادگی کرده است و قطعا با حضور مدیر عامل جدید این شرکت می‌توان شاهد روند رو به پیشرفت بود و مجموعه استان نیز یاریگر و حامی شرکت در جهت تسریع در روند احداث و انتقال واحد آندسازی است.

وی تصریح کرد:  توسعه فضای سبز در محدوده کارخانه و  در سطح شهر اراک  باید در برنامه ها و افق 10 ساله شرکت آلومینیوم ایران دیده شود  چرا که توسعه فضای سبز شهر اراک از جمله انتظارات و مطالبات مردم  این شهر است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ، با اشاره به تلاش جمعی در جهت رفع دغدغه‌های عمومی جامعه عنوان كرد: نباید شرایط را منفی دید و استرس جامعه را تشدید کرد، در 10 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 39 درصدی تعداد روزهای ناسالم هوای شهر اراک هستیم و نباید افکار مردم مشوش شود.

وی با اشاره به بالا بودن حدود 2 تا 3 درصدی میانگین ابتلا به بیماری سرطان در اراک نسبت به میانگین کشوری، بیان کرد: شایعات مبنی بر فراوانی بسیار بالای سرطان در اراک قابل قبول نیست و نباید اضطراب اجتماعی ایجاد کرد بلکه باید علل بروز بیماری را بررسی کرد.

آقازاده تصریح کرد: مسلما در کنار آلودگی هوا عوامل بسیار دیگری از جمله تغذیه میتواند در بروز بیماری‌ها موثر باشد لذا  باید در قالب کار علمی دقیق نقش آلودگی هوا در بروز بیماری‌ها و سهم آلومینیوم در بروز آلودگی، همچنین میزان آلودگی هوا در اراک در مقایسه با دیگر کلانشهرها بررسی شود .

وی افزود: باید اجازه داد  گروه‌های علمی ، تخصصی ، NGO ها و دانشگاه ها با تایید کارگروه  کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک از نزدیک عملکرد شرکت آلومینیوم ایران را ببینند و نتایج آن را در این کارگروه  ارائه نمایند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه  برخی مشکلات امروز کشور حاصل ضعف‌های مدیریتی است، بیان کرد: مردم محق اعلام نارضایتی و گله‌مندی هستند و مسئولان نیز با وجود تحریم‌ها، رکود اقتصادی و منابع موجود موظف به تلاش در جهت رفع مشکلات هستند و تنها با مدیریت درست می‌توان حرکت رو به جلو داشت.

آقازاده ابراز کرد: وقتی مردم دغدغه هایشان را بیان می کنند ، نشان می دهند نسبت به مسئولیت های  ما احساس مسئولیت دارند که باید استقبال کنیم و قدر بدانیم امیدوارم انتقادات هم سازنده و بر مبنای دغدغه ها باشد که در این صورت حسن مدیریت اتفاق می افتد .

استاندار مرکزی گفت: زمان آشتی مردم و شرکت آلومینیوم ایران فرارسیده و  مردم و گروه های هوادار محیط زیست و دستگاهها هم  باید تلاش کنند تا به روابط خوب و  مستحکم بر مبنای تعاملات قابل قبول برسیم.

وی با اشاره به پرونده‌حقوقی بین شرکت آلومینیوم ایران و محیط زیست استان مرکزی، گفت: در آخرین حکم صادره محیط زیست استان محکوم و ملزم به پرداخت 263 میلیارد تومان شده است که این امر باید با تعامل طرفین حل و فصل شود.

انتها پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار