تابناک مرکزی: فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی گفت: ارایه مجموعه کاملی از عملکرد استان در هشت سال دفاع مقدس یکی از اهداف برگزاری کنگره کلی شهدا است.
کد خبر: ۵۵۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 24 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از شبستان، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور استاندار مرکزی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وبیان ارزش های انقلاب و رشادت و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران به نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی افزود: برگزاری یادواره ها و برنامه های انیچنین خود راهی برای ترویج این فرهنگ متعالی در جامعه است

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای برگزاری این کنگر از سال 1393 کلید خورد و آبان یا آذرماه سال آینده برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این کنگره نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، استاندار مرکزی به عنوان رئیس و فرمانده سپاه روح الله به عنوان دبیرکل کنگره معرفی شده اند و امید می رود این کنگره با همدلی و همراهی دستگاه های مختلف در خور شان استان و شهدای والامقام برگزار شود.

فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی خاطر نشان کرد: ستاد و دبیرخانه این کنگره 6 هزار و 200 شهید استان در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تشکیل شده و همه اسناد و مدارک جمع آوری و در ستاد نگهداری می شود.

این مقام مسئول همچنین از تشکیل کمیته های مختلف برای برگزاری هر چه با شکوهتر این کنگره خبر داد و افزود:  کمیته های اجلاس، پشتیبانی، امنیت و حفاظت، نظارت و بازرسی، طرح و برنامه، علمی و پژوهشی، عمران، اقشار و مردمی، ورزشی، نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، اجلاس بانوان، اجلاس فرهنگیان، اجلاس ایثارگران، فرهنگی هنری و فضاسازی، روابط عمومی و رسانه از جمله این کمیته ها است.

وی همچنین به فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری با شکوه این مراسم و شناسایی و جمع آوری آثار شهدا اشاره کرد و گفت: تا کنون یک هزار و 600 مصاحبه، 992 فیلم، 250 هزار سند و 80 هزار عکس از رزمندگان استان مرکزی جمع آوری شده و 53 جلد کتاب نیز چاپ شده است.

کریمی همچنین با بیان اینکه تا کموم کنگره شهدا، در 12 استان کشور برگزار شده است، افزود: ما برای هر چه با شکوهتر برگزار کردن این کنگره در برنامه های انجام شده در استان های دیگر حضور پیدا کرده و با استفاده از تجربیات این استان ها برای برگزاری باشکوه کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی تلاش می کنیم.

در این نشست که با حضور اعضای ستاد یادواره شهدای استان برگزار شد، سیدعلی آقازاده، استاندار استان مرکزی از سوی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار