تابناک مرکزی: مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به دلیل همجواری با استان های درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در معرض تهدید جدی قرار دارد .
کد خبر: ۵۵۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 18 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صدا و سیما، مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع انفلوآنزای فوق حاد پرندگان شهرستان خمین گفت: استان به دلیل همجواری با استان های درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در معرض تهدید جدی قرار دارد .

شانقی افزود: مرغداران و مردم هر گونه مرگ و میر غیر عادی را به شبکه های دامپزشکی اطلاع دهند .

وی گفت: دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم برای مواجهه با بروز احتمالی آنفلوآنزای پرندگان در استان را داشته باشند و کوتاهی در این امر قابل پذیرش و جبران نیست.

شانقی با بیان اینکه تلاش می شود کنترل و جلوگیری از بروز این بیماری در شهرستان خمین که همجوار با استان های آلوده به آنفلوآنزای پرندگان است انجام پذیرد، گفت: ایجاد پست های قرنطینه برای جلوگیری از تردد خودروهای حامل طیور غیرمجاز از سوی اداره کل راه و شهرداری در محل های مورد نیاز باید حتما مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی تشکیل تیم واکنش سریع به منظور انجام اقدام فوری در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک به آنفلوآنزا در مرغداری های استان را ضروری دانست و افزود: تلفات غیر عادی طیور باید به شبکه دامپزشکی در شهرستان ها گزارش شود.

اطلاع رسانی به واحدهای مرغداری و برخورد با واحدهای غیرمجاز از طریق نیروی انتظامی، شبکه دامپزشکی و دادگستری و کنترل مراکز فروش پرندگان در سطح استان توسط اداره صنعت و معدن و تجارت و برخوردبا فروشندگان غیرمجاز ازدیگر اقداماتی بودکه میدرکل دامپزشکی به آن اشاره کرد.

درجلسه ستاد پیشگیری ازشیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان فراهان هم اعلام شد تا کنون موردی از این بیماری در فراهان اعلام نشده است .

انتهای یپام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار