‍ عضو شورای شهر اراک:
تابناک مرکزی: عضو شورای شهر اراک گفت: در کود پارک بانوان که در واقع زباله خشک شده است مواد خطرناکی چون سرب و آرسنیک وجود دارد که سلامت شهروندان با خطر جدی روبرو خواهد کرد.
کد خبر: ۵۵۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 16 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی، پیمان رشیدی عضو شورای شهر اراک در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی در خصوص کود پارک بانوان گفت: با بازدید میدانی از محل پارک بانوان شاهد استقرار چند کامیون کود بودم که البته نمی توان اسم آن را کود گذاشت و در واقع زباله خشک شده است که به وضوح آثار اشیایی چون پاکت سیگار در آن مشهود بود و خواستار توقف استفاده از آن در پارک بانوان شدم.

رشیدی با اشاره به اینکه استفاده از این محصول با دستور شهردار صورت گرفته است ادامه داد: در صحن شورا نیز به این مساله اعتراض کردم و خواستار رسیدگی شدم. امروز نتیجه آزمایش صورت گرفته بر روی کود نشان می دهد محصول حاوی آرسنیک, سرب, پلاستیک, پارچه, کادمیوم و ناخالصی های دیگری است که سلامت شهروندان اراکی را با خطر جدی مواجه خواهد کرد.

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه حتی اگر کود مدنظر کمپوست هم باشد و در بهترین شرایط قرار داشته باشد موارد مصرف آن در خارج از شهر است نه در پارک داخل شهر اعلام کرد: اکنون دقیقا مشخص نیست چه مقدار از این محصول خطرناک در پارک بانوان استفاده شده است.

رشیدی در ادامه با بیان اینکه شورای شهر بر روی کار شهردار و دستگاه های خدماتی وظیفه نظارتی دارد, حضور وکیلی به عنوان مشاور عالی شهردار را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: سازمان بازرسی هم به این موضوع ورود کرده است چرا که در چارت سازمانی شهرداری سمتی به عنوان مشاور عالی شهردار تعریف نشده است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار