استاندار کرمان با اشاره به اینکه نقش دانشگاه در توسعه استان بسیار اثرگذار است گفت: آمادگی کامل برای استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در قالب راه‌اندازی شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان کرمان هستیم.
کد خبر: ۵۵۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 16 January 2018

علیرضا رزم‌حسینی شامگاه یکشنبه در جمع روسای دانشگاه‌های سراسر استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه عدم شفافیت مانع توسعه است اظهار‌داشت: نقش دانشگاه در توسعه استان بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به ارتباط دستگاه‌های اجرایی استان با دانشگاه‌ها تصریح کرد: آمادگی راه‌اندازی اتاق فکر و یا شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان را با حضور تعدادی از دانشگاهیان در این شورا با برگزاری انتخابات داریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه به حضور دانشگاهیان در کارگروه‌های متعدد توسعه استان نیازمندیم عنوان کرد: فرهنگ مطالبه‌گری باید از دانشگاه‌های ما آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه همه نسبت به هم بی‌اعتماد شدیم ابراز داشت: باید با راست‌آزمایی در جامعه دوباره اعتمادسازی کرد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه احداث کارخانه پلاسما در استان کار بزرگی است گفت: به سختی توانستیم مجوز ساخت این کارخانه را در استان کرمان بگیریم و در این رابطه وزیر کشور را نیز درگیر کردیم.

وی با اشاره به اینکه سهم استان کرمان از اقتصاد سلامت در کشور پایین است افزود: باید از تبعیض در جامعه جلوگیری کنیم و سعی کردیم در این راه از مسیر عقل‌گرایی جلو برویم.

استاندار کرمان با بیان اینکه رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، کرمانی است و باید در این جلسات که در کرمان است از وی دعوت شود گفت: می‌توان در جلسات با بیان انتقادات و مشکلات از ظرفیت وی نیز در مجلس شورای اسلامی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در مقابل سلامت مردم مسئولیت داریم عنوان کرد: آمادگی داریم جلسه‌ای گذاشته شود تا روش‌های استفاده صحیح از سموم کشاورزی بررسی شود و دانشگاه محور این جلسه باشد.

رزم‌حسینی با اشاره به زلزله‌های اخیر در استان تصریح کرد: آمادگی داریم در صورت وجود طرحی در مورد سازه‌های مقاوم در مقابل زلزله در استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه طرح کارورزی در استان کرمان در حال انجام است و سهمیه استان مشخص شده ابراز داشت: دولت امکانات مناسبی قرار داده تا از این طریق اشتغالزایی انجام شود که بر اساس این طرح دو سال بیمه کارورزان توسط دولت پرداخت می‌شود و این طرح مشوقی برای کارفرمایان است.

استاندار کرمان با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور گفت: باید بپذیریم که اشکالاتی داریم و مشکلاتی وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه روش مواجه و بیان مشکلات باید از مسیر قانونی باشد عنوان کرد: در دو هفته گذشته مختصر اعتراضاتی در کرمان داشتیم که بدون هر حرکت قهرآمیز آنها را رفع کردیم.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه مدیران در حوزه‌های متفاوت باید جلساتی با معترضان در گروه‌های مختلف برگزار کنند و مشکلات مردم سریع پیگیری شود افزود: اساتید دانشگاه باید با انگیزه باشند تا دانشجویان آنها انگیزه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال طرحی هستیم که محلی مشخص شود تا در آنجا جواب اعتراضات مردم توسط مسئولان پاسخ داده شود تصریح کرد: مردم کرمان از عقلانیت سیاسی خوبی برخوردارند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اگر مشکلی را نمی‌توانیم حل کنیم باید دلایل منطقی برای آن ارائه شود گفت: دادن اطلاعات شفاف باعث تقویت انقلاب می‌شود و مردم اگر اطلاعات داشته باشند همراهی و همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با دادن اطلاعات، مردم و جوانان را به سمت جبه‌ها تشویق می‌کردیم افزود: امروز هم باید از همین روش استفاده کرده و در عرصه اقتصادی نیز باید همانند دوران دفاع مقدس جوانان را به سمت کار و کارآفرینی سوق داد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه 23 معین اقتصادی در استان وجود دارد تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با ارتباط با معین‌های اقتصادی در استان، از این ظرفیت استفاده کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار