تابناک مرکزی: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه سامانه جامع طلاق برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: به زودی در استان مرکزی از این سامانه رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 15 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، بهروز رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، با بیان اینکه طلاق یکی از پنج آسیب اجتماعی مهم در سطح کشور است گفت: در برنامه ششم توسعه و همچنین قانون حمایت از خانواده به این موضوع مفصل پرداخته شده ولی از جمله خلأهای کاهش طلاق، نبود برنامه جامع عملیاتی به صورت متمرکز و همچنین نبود آمار واحد در این خصوص است.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان بهزیستی کشور برای استان‌هایی که آمار طلاق بالایی دارند سامانه جامع طلاق را برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی کرده است که در فاز نخست این طرح، ۱۱ استان که دارای اولویت طلاق هستند شناسایی شده‌اند و در استان مرکزی نیز به زودی از این سامانه رونمایی خواهد شد.

رفیعی تصریح کرد: در این سامانه تعاملات بین سازمانی بین اداره‌کل بهزیستی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قالب تفاهم نامه‌ای اجرایی می‌شود و از این پس پذیرش زوجین متقاضی طلاق به سامانه یکپارچه طلاق ارجاع داده می‌شوند و به آنها خدمات تخصصی، غربالگری، مداخله‌ای و مشاوره‌ای توسط کارشناسان مرتبط ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه زوجینی که قصد متارکه دارند به جای مراجعه به دادگاه، مشخصات خود را در این سامانه ثبت خواهد کرد، گفت: پس از تکمیل اطلاعات زوجین، پرونده آنها قبل از بررسی قضایی به مشاوره جهت مداخلات مشاور خانواده ارجاع خواهد شد، در واقع با مداخلات مشاوره‌ای شاهد کاهش طلاق در سطح جامعه خواهیم بود و ضمن اینکه میزان پرونده‌های قضایی کاهش خواهد یافت.

رفیعی در پایان با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه بصورت آزمایشی است، گفت: مشاوره‌های پیش از طلاق نقش بسزایی در کاهش طلاق خواهند داشت ولی به شرط اینکه این مشاوره‌ها در اولین مراحل طلاق اتفاق بیفتد و به آخرین مراحل موکول نشود به همین لحاظ سازمان بهزیستی کشور توجه ویژه‌ای به مرکز مشاوره خود داشته و به صورت مستمر بر آنها نظارت دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار