تابناک مرکزی: معاون سیاسی استانداری مرکزی گفت: دولت با اعتراضات قانونی نه تنها برخورد نمی‌کند بلکه استقبال می‌کند اما حضور بدون مجوز افراد در خیابان تخریب نظام و دولت است.
کد خبر: ۵۵۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 15 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، فتح اله حقیقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: تأکید رهبری در این زمینه روی وظایف ذاتی دستگاه‌ها نیست بلکه کار فوق العاده مدنظر ایشان است.

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی هم به همین منوال است یعنی تأکید نه به این معنا که سیستم اقتصادی کشور همچون گذشته برنامه ریزی و اداره شود بلکه هدف از تاکیدات، انجام کار شاخص است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: نتیجه پیشگیری و پیگیری کاهش آسیب‌ها در بلند مدت نمایان می‌شود؛ لذا همه دستگاه‌هایی که در این خصوص ذی مدخل هستند باید کاهش آسیب‌ها را به عنوان خط مستقیم در نظر بگیرند و البته طوری هدف‌گذاری و برنامه ریزی کنند که در عرصه اجتماعی و فردی نمود داشته باشد.

وی تأکید کرد: هر آسیب‌ اجتماعی عوارضی هم به دنبال دارد که این عوارض را می‌توان در کوتاه مدت برطرف کرد، باید برنامه‌ها و اسناد حوزه آسیب‌های اجتماعی عملیاتی، دقیق‌تر و قابل سنجش باشد و در اسناد دو مقوله کوتاه مدت و بلند مدت لحاظ شود و البته همه این برنامه‌ها باید شاخص پذیر و قابل سنجش باشند.

حقیقی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های شخص استاندار و بنده تاسیس خانه جوان است، گفت: فعالیت‌ حزبی با فعالیت‌ سمن‌ها متفاوت است هیچ سمنی مطابق با اساس نامه حق کار سیاسی ندارد و در غیر این صورت باید منحل و در قالب حزب فعالیت کند نه سمن و البته سیاسی کاری با فعالیت سیاسی فرق دارد.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم جوان از مسائل سیاسی اطلاع نداشته باشد اشتباه است اما در خانه جوان هم جای سیاسی کاری نیست، همانطور که حزب نمی‌تواند کار سمن را انجام دهد، سمن هم نمی‌تواند کار سیاسی انجام دهد و هر کدام تعریف جداگانه خود را دارند و در جایگاه خود قابل احترام هستند درباره خانه جوان نیز این امر صدق می‌کند یعنی به هیچ وجه سیاسی کاری در این خانه نداریم و فعالیت سیاسی هم که خط قرمز نظام را برهم بزند وجود نخواهد داشت.

حقیقی گفت: دولت همه سرمایه خود را، سرمایه اجتماعی می‌داند و همیشه به مدیران تاکید دارد که این سرمایه نباید هیچ آسیبی ببیند، دولت تمام موفقیت خود را مدیون راهبری و هدایت مقام معظم رهبری و علاوه بر آن، پشتیبانی سرمایه‌های اجتماعی می‌داند.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور گفت: دولت معتقد است، انتقاد اعتماد است اما ولی فرق بزرگی بین انتقاد و تخریب وجود دارد ما از انتقاد سازنده که مستند، منصفانه و همراه با ارائه راهکار باشد استقبال می‌کنیم ولی باید بین انتقاد، تخریب و تشویش تفاوت قائل شد. در کشور، مجاری قانونی انتقاد کاملاً مشخص است مردم اگر انتقادی و اعتراضی دارند از طریق رسانه‌ها و در چارچوب قانون می‌توانند اعلام کنند در بحث تجمع نیز در قانون راهکارهای شفافی بیان شده است برای هر تجمعی باید از وزارت کشور مجوز گرفت.

حقیقی در پایان با تأکید بر اینکه اخذ مجوز تجمع از وزارت کشور در راستای تامین امنیت تجمع کنندگان است، گفت: دولت با اقدامات قانونی نه تنها برخورد نمی‌کند بلکه استقبال می‌کند ولی اینکه افرادی بدون مجوز در خیابان‌ها بریزند و هر کاری دوست دارند انجام دهند به معنای انتقاد نیست، این تخریب نظام ، دولت و... است. اگر در همین تجمعات غیر قانونی، عده‌ای سودجو دست به انفجار بزنند و به مردم آسیب برسانند چه کسی پاسخگو است این مجوزها در وهله اول برای تامین امنیت جانی تجمع کنندگان است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار