معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه با استقرار پایه دوازدهم و اجباری کردن این پایه تحصیلی حدود ۳۵ ساعت درس در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: حدود ۵۰ درصد دانش‌آموزان به این پایه اضافه می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 14 January 2018

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه ۳۷ درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند، گفت: تمهیدات لازم برای استقرار پایه دوازدهم در مدارس استان در حال انجام است.

به گزارش تسنیم؛ عباس احمدی مقیم با اشاره به اینکه با استقرار پایه دوازدهم در مدارس، 35 درصد بیش از گذشته به فضا، کلاس و تجهیزات در رشته‌های مهارتی نیازمند هستیم که باید نیازها تا سال آینده تأمین شود، اظهار داشت: آنچه تاکنون مشخص شده به تعداد زیادی نیروی انسانی و فضای آموزشی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه نیاز به نیروی انسانی و فضای آموزشی بیشتر در بخش فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش قابل مشاهده است، افزود: در این رشته‌ها باید تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشیم.

احمدی مقیم با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته کارآموزان در رشته‌های فنی فقط تا دو سال مهارت‌های لازم را فرامی‌گرفتند، تصریح کرد: اما با نظام جدید کارآموزان تا سه سال باید آموزش‌های لازم را بیاموزند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه با استقرار پایه دوازدهم و اجباری کردن این پایه تحصیلی حدود 35 ساعت درس در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: حدود 50 درصد دانش‌آموزان به این پایه اضافه می‌شوند.

احمدی مقیم با بیان اینکه اختلاف 11 ساعته در بین درس پیش‌دانشگاهی با پایه دوازدهم وجود دارد، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در خصوص تأمین نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی طبق برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه 50 درصد دانش‌آموزان باید دانش‌آموخته فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش باشند که تاکنون 37 درصد دانش‌آموزان استان همدان در این حوزه تحصیل کردند.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما سوف دادن و راهنمایی تعداد بیشتری از دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی است، اظهار داشت: در حال حاضر رشته‌های مهارتی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان با اقبال خوبی روبه روست و ما هم به دنبال جذب افراد هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار