از ابتدای سال تحصیلی 97 - 96 صورت گرفت
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از استقرار 7 دستگاه یونیت سیار دندانپزشکی درمدارس کم‌برخوردار این شهرستان، از ابتدای سال تحصیلی 1397 - 1396 خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 13 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، هفت دستگاه یونیت سیار دندانپزشکی از ابتدای سال تحصیلی 1397 - 1396 در مدارس کم‌برخوردار شهرستان قزوین مستقر شد.

سید علیرضا خونساری رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: این طرح به منظور اجرای طرح تحول نظام سلامت و بهبود شاخص وضعیت اپیدمیولوژیک دهان و دندان در جامعه، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

سیدمحمد حسینیان دیلمی کارشناس مسؤول سلامت دهان و دندان شهرستان قزوین هم در این خصوص ادامه داد: واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت این شهرستان برای ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و به دلیل نیاز به درمان‌های دندانپزشکی این گروه هدف، اقدام به استقرار یونیت‌های سیار در مدارس کم‌برخوردار شهرستان قزوین کرد.

وی یادآور شد: با همکاری دندانپزشکان دلسوز این مرکز، خدمات سطح دو دندانپزشکی، شامل آموزش بهداشت دهان و دندان هدفمند و مؤثر، معاینه و همچنین ارائه خدمات پیشگیرانه ترمیم و فیشور سیلانت دندان‌ها به دانش‌آموزان این مناطق ارائه می‌شود.

دیلمی مطرح کرد: در حال حاضر، چهار تیم در مدارس کم برخوردار شهر قزوین شامل مدارس حیدری، غنچه، شهید مافی و شهید ناجی و سه تیم در مدارس مناطق روستایی سیاهپوش و آلتین‌کش بخش طارم و روستاهای مشعلدار و فارسیان بخش مرکزی قزوین مستقر است و خدمات آموزش بهداشت دهان و دندان هدفمند به دانش‌آموزان و والدین آنان، همچنین معاینه، غربالگری و تهیه لیست دانش‌آموزان دارای مشکل دندانی و پیگیری درمان‌های مورد نیاز دانش‌آموزان مشکل‌دار را انجام می‌دهد.

گفتنی است، محمود معین‌فر، محمود عبدی، محسن جلوخانی، متین میرزایی، حبیب‌اله شجاعی‌نژاد، سعید قجر و مجتبی نیازمندسراوانی از دندانپزشکان نوع‌دوست فعال در این تیم‌های سیار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار