تابناک مرکزی :مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: بازسازی ۴۰ روستا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به استان مرکزی سپرده شده که الان مشغول فعالیت هستیم.
کد خبر: ۵۵۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 12 January 2018

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، سعید فرخی اظهار داشت: استان مرکزی به‌عنوان استان معین برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه معرفی شد که به‌دنبال این موضوع بازسازی 40 روستا در این مناطق به استان سپرده شده و الان کار بازسازی در این روستاها انجام می‌شود.

وی افزود: در مجموع در این روستاها 2 هزار و 700 واحد احداثی و آسیب‌دیده وجود دارد که برای بازسازی به این استانه سپرده شده و در دست بازسازی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی تصریح کرد: همچنین در این روستاها حدود 870 واحد تعمیری شناسایی شده که باید اقدامات لازم به منظور تعمیر آنها انجام شود و تعمیر این واحدها هم در دست اقدام است.

فرخی با اشاره به کار کارشناسی در این مناطق هم گفت: کار کارشناسی و تکمیل پرونده حدود دو هزار و 400 واحد تخریبی هم درنظر گرفته شده که تاکنون یک‌هزار و 300 واحد برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: از میان واحدهایی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند 610 واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و قرارداد آنها منعقد شده و تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی از نخستین لحظات پس از وقوع زلزله در این مناطق با عزم جدی وارد میدان شده و برترین خدمات را ارائه کرده است که علاوه بر اقداماتی که تعهد کرده بوده هر یک از دستگاه‌ها کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را هم به این مناطق ارسال کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی عنوان کرد: زلزله اخیر در منطقه غرب کشور تجاربی را در زمینه مدیریت بحران برای این استان به‌دنبال داشت و به برخی از نقص‌های خود پی بردیم که امیدواریم با تقویت نقاط قوت و برطرف‌سازی نقاط ضعف در مواقع بحران بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

فرخی با اشاره به انتخاب استان مرکزی به ‌عنوان استان معین برای منطقه چهار تهران در زلزله احتمالی آن گفت: امیدواریم که هیچ‌گاه شاهد این اتفاق نباشیم اما بحران وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد بنابراین به منظور این کار هم ستاد مدیریت بحران با تمام قوا آماده شده و کارهای کارشناسی و شناسایی را در این منطقه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار