نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:
تابناک مرکزی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه خوشبختانه کمیته امداد از مقبولیت و اعتماد مردمی در جامعه برخوردار است گفت: لازم است خدمت‌رسانی به محرومان اولویت‌بندی شود.
کد خبر: ۵۵۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 12 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی، آیت اله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در دومین جلسه آموزشی تخصصی مدیران استان مرکزی بابیان اینکه نظام اجتماعی در اسلام بسیار گسترده است، گفت: درباره هرکدام از موارد این نظام بزرگ که به‌صورت کد و رمز در قرآن کریم به آن اشاره‌شده آیات و روایات فراوان وجود دارد که کمتر به آن‌ها پرداخته‌شده است.

وی دستگیری محرومان، نجات افراد از منکرات و انفاق را بهترین راهکار بشر برای نجات از مشکلات دنیوی و اخروی عنوان و بیان کرد: کمک به مسلمانان نیازمند در سراسر جهان از وظایف شرعی است و نباید نسبت به مسائل اطراف خود و جهان اسلام بی‌تفاوت باشیم.

وی ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در بین خانوارهای تحت حمایت، گفت: کسب مهارت و تخصص در زندگی بسیار مهم است، کمیته امداد باید حضور واقعی و گاهی محرمانه در بین مددجویان و اقشار کم‌بضاعت داشته باشد و اولویت اصلی را بر مبنای ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان قرار دهد.

وی بابیان اینکه خوشبختانه کمیته امداد از مقبولیت و اعتماد مردمی در جامعه برخوردار است، افزود: نتیجه چابک سازی و کاهش هزینه‌های اضافی و تشریفاتی و تأکید بر بهره‌وری بالا افزایش اعتماد به این نهاد و توسعه مشارکت‌های مردمی است.

امام‌جمعه اراک با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی در خدمت‌رسانی به محرومان تصریح کرد: در امدادرسانی به محرومان افرادی که دارای شرایط خاص هستند و بیش از دیگران در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و اولویت هستند.

وی در ادامه با اشاره به مصارف زکات بیان کرد: محرومان و نیازمندان در اولویت دریافت زکات هستند و زکات جمع آوری شده در روستاها باید در برای محرومان همان روستا هزینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان با تأکید بر نگهداری و پاسداشت ارزش‌های انقلاب در همه بخش‌ها گفت: افزایش کیفیت خدمت‌رسانی، حفظ کرامت انسانی، داشتن عزم و اراده برای رفع محرومیت و کمک توانمندی نیازمندان از مهم‌ترین وظایف امدادگران کمیته امداد است و امدادگران کمیته امداد باید باروحیه جهادی و انقلابی، انگیزه بالا در کمک به محرومان و حفظ کرامت مددجویان تحت حمایت تلاش کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار