تابناک مرکزی: مدیر امور منابع آب ساوه از کاهش 81 درصدی میزان بارندگی‌ها در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و ادامه این روند را نگران‌کننده توصیف کرد.
کد خبر: ۵۴۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 08 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، نقی بهجت افزود: براساس اعلام ایستگاه الکترونیکی هواشناسی مستقر در امور منابع آب ساوه میزان بارندگی‌های سال جاری در این شهرستان 14.8 میلی متر بوده است در حالیکه این میزان در سال گذشته 76.7 میلی‌متر و نسبت به دراز مدت 95.2 میلی‌متر ثبت شده است.

مدیر امور منابع آب ساوه عنوان کرد: میزان بارش‌های صورت گرفته در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 81 درصد و نسبت به درازمدت نیز 85 درصد کاهش پیدا کرده است.

بهجت ادامه داد: بیشترین بارش‌های صورت گرفته در سال آبی پیش رو مربوط به دو روز پیش(شنبه 16 دی ماه) بوده است که طبق اعلام ایستگاه حدود 12 میلی‌متر باران در ساوه باریده است که بارش‌ها در ارتفاعات بخش نوبران به صورت برف بوده است.

وی با ابراز نگرانی از کاهش قابل ملاحظه میزان بارش‌ها از شهروندان خواست تا با مصرف بهینه آب و جلوگیری از اسراف، اثرات بحران آب را کاهش داده و کشاورزان نیز با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری مانند آبیاری تحت فشار یا قطره‌ای برای پایداری بیشتر این مایع حیاتی در منطقه کمک کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار