تابناک مرکزی: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با وجود آلودگی برخی استان های کشور به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان این استان با اقدامات پیشگیری و مراقبتی تاکنون موردی از این بیماری را ندارد و جمعیت طیور آن از آنفلوآنزای پرندگان پاک است.
کد خبر: ۵۴۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 08 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، محسن شانقی افزود: در سال جاری سه هزار و 500 مورد بازدید از واحدهای پرورش طیور، کشتارگاه ها، مراکز عرضه و پرنده فروشی ها استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازدید ها چهار هزار و 300 مورد نمونه برداری از موارد مشکوک و هشت هزار آزمایش از محصولات این مراکز انجام شده است.

شانقی افزود: 900 مورد نمونه مشکوک برای آزمایش و مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی به تهران ارسال شد که نتیجه هیچ یک مثبت نبود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با آغاز فصل زمستان برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی سه نشست قرارگاه پدافند زیستی در استانداری و سه نشست در شهرستان های شازند، دلیجان و محلات برگزار شده و تمهیدات لازم در این راستا درحال انجام است.

شانقی اضافه کرد: فعال کردن واحد قرنطینه دلیجان و توره برای نظارت هرچه بیشتر بر تردد خودروهای حامل طیور زنده از استان های همجوار به استان مرکزی، تشدید نظارت بر مراکز بسته بندی تخم مرغ، هشدار به واحدهای بسته بندی تخم مرغ برای جلوگیری از ورود محصولات بدون مجوز به این واحدها، هماهنگی با دادستان شهرستان ها برای مقابله با حمل و جوجه ریزی های غیر مجاز در واحدها و ضد عفونی مرغداری ها و واحدهای پرورش مرغ از دیگر اقدام های پیشگیرانه این اداره کل برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان بوده است.

وی، آموزش و آشنایی مردم و مرغداران برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان را یکی از برنامه های اولویت دار دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: بر این اساس تا کنون 50 هزار دست نوشته در واحدهای تولید مرغ توزیع و برنامه ها و کلاس های آموزشی برای آشنایی این افراد با این بیماری در استان برگزار شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی توصیه کرد: پرنده فروشان دوره گرد از عوامل مهم شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و خرید طیور از این افراد ممنوع است.

شانقی از مردم خواست: در صورت مشاهده عرضه تخم مرغ بدون نشان از خرید این محصول خودداری و موارد تخلف را با شماره 1512 به ادارات دامپزشکی شهرستان های استان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار