تابناک مرکزی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: با وجود 9 بازارچه دائمی صنایع دستی  560 فرصت شغلی در این بازارچه ها ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 26 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در حاشیه نشست گردشگری سلامت در جمع خبرنگاران، گفت: دو رویکرد اساسی در حوزه صنایع دستی وجود دارد که رویکرد نخست اشتغال آفرینی و رویکرد دوم توسعه صنایع دستی مرغوب است که هر دو در راستای شعار اقتصاد مقاومتی است. البته هم راستا با این دو رویکرد، ایجاد بازارهای فروش بین المللی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.در استان مرکزی به عنوان پیشتازترین استان در احداث بازارچه های صنایع دستی در کشور، برنامه ریزی هایی را در ابتدای دولت تدبیر و امید انجام دادیم تا در هر شهرستان استان حداقل یک بازارچه دائمی صنایع دستی را احداث کنیم.

سید محمد حسینی افزود: اکنون 4 بازارچه در شهرهای اراک ( دو بازارچه) ، ساوه و دلیجان احداث شده و 5 بازارچه در شهرهای شازند، خمین، آشتیان، قورچی باشی و خنداب آماده بهره برداری است تا مجموع این بازارچه ها در سراسر استان به 9 مورد رسد.

وی در ادامه اظهار داشت: در دو شهرستان کمیجان و فرمهین نیز روند ساخت بازارچه ها با پیشرفت 50 درصدی ادامه دارد و در سه شهرستان محلات، تفرش و زرندیه نیز این بازارچه ها در مرحله تحویل زمین قرار دارند.

حسینی گفت: اکنون در کشور به عنوان پیشتازترین استان در احداث بازارچه های صنایع دستی مطرح هستیم و این نوید را می دهیم که در سال آتی تمام شهرستان های استان دارای بازارچه های صنایع دستی باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در این بازارچه ها نیز عنوان کرد: 160 شغل مستقیم و 400 شغل غیر مستقیم در این بازارچه ها ایجاد می شوند و قطع به یقین باعث توسعه صنایع دستی و اشتغال در دیگر ارکان شهرستان ها خواهد شد چراکه با رونق بازار صنایع دستی، کارگاه های خانگی نیز ایجاد می شوند که با کمترین هزینه و تجهیز یک اتاق قادر به تولید و در نتیجه رونق اقتصادی از این حوزه خواهند بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار