معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش 10 و نیم درصدی میزان سزارین در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی طی سالهای اخیر خبر داد.
کد خبر: ۵۴۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 20 December 2017
به گزارش تابناک : شاهپور بدیعی روز چهارشنبه در حاشیه جشنواره ترویج زایمان طبیعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: میزان کنونی سزارینها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حدود 40 درصد از کل زایمانها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین که عوارض مختلفی به دنبال دارد از برنامه های طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه رتبه های برتر کاهش سزارین را در سطح کشور طی سالهای اخیر کسب کرده و در کاستن از سزارینهای بار اول نیز طی شش ماه نخست امسال رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.
وی افزود: سزارینهای بار اول که نقش مهمی در سزارینهای بعدی دارد در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود 35 درصد از کل زایمانها است.
جشنواره ترویح زایمان طبیعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا 30 آذر ماه ادامه دارد. در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از عملکرد و موفقیتهای بیمارستانهای خراسان رضوی در کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی نیز برپا شده است. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار