کد خبر: ۵۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 28 June 2015

به گزارش تابناک مرکزی و به نقل از آی تی رسان به تازگی ویروسی از خانواده malwareها یافت شده است که با نفوذ به شبکه‌های اینترنتی کاربران، علاوه بر سرقت ترافیک اینترنت، مدیریت شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را به دست می‌گیرد. این تخریب‌گر که Linux/moose نام دارد، توسط تیم تحقیقاتی eset یافت شده که با فعالیت تقلبی در شبکه‌های اجتماعی در واقع قصد سرقت ترافیک شبکه کاربران را دارد.

این ویروس در ظاهر جدید خود به روتر شبکه‌های لینوکسی رخنه کرده و در مرحله اول ترافیک شبکه را می‌بلعد. پس از آن خود را با عنوان یک پروکسی به سیستم معرفی کرده و در نهایت کوکی‌ها را به سرقت برده تا با این روش بتواند سکان شبکه اجتماعی شما را به دست بگیرد. اینجاست که می‌تواند به جای شما مدیر شبکه‌های اجتماعی‌تان همچون فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام شود و پیغام‌های دیگران را از طرف شما بپسندد و یا کاربران دیگر را بدون اطلاع شما دنبال کند.

مدیران فنی پرشیاسیس بر این باورند که با توجه به گستردش استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر، و استفاده تنها 5 تا 7 درصد این کاربران از آنتی ویروس‌ها و نرم افزارهای امنیتی، احتمال رخنه این کرم مخرب به شبکه‌های ایرانیان بسیار زیاد است. لذا استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی و به روز رسانی آن‌ها را به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌کنند.

لازم به ذکر است این نوع malware پس ازعدم شناسایی توسط آنتی ویروس‌های غیر اورجینال و به روز نشده، سعی می‌کند با دور زدن مسیر روترها از نقطه‌ای دیگر از جهان به شبکه شما وارد شود تا با حمله به DNS و از بین بردن دیگر malwareها، شبکه شما را به تسخیر خود در آورده و مالک شبکه‌های اجتماعی شما شود.

یکی از محققین بخش malware شرکت eset درباره Linux/moose می‌گوید: "این ویروس دسترسی‌هایی برای خود ایجاد می‌کند تا بتواند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کند. متاسفانه نرم افزارهای امنیتی از طرف کاربران جدی گرفته نمی‌شوند و همین باعث شده این گونه تهدیدها روز به روز افزایش یافته و شبکه‌ها را تخریب کنند.”

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار