تابناک مرکزی: صندلی‌های خالی همایش حزب اعتدال و توسعه در اراک حکایت از عدم استقبال جوانان استان و این شهرستان از این همایش داشت.
کد خبر: ۵۳۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 16 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از دیار آفتاب؛ احزاب و گروه‌های سیاسی در تاثیرگذاری بر قدرت و ایفای نقش در عرصه سیاسی اجتماعی در نظام‌های مردم‌سالار دارای جایگاه مهمی هستند.

آموزش توده‌ها برای مشارکت سیاسی از مهم‌ترین کارویژه احزاب محسوب می‌شود کارکردی که علاوه بر فعالان درون احزاب، می‌تواند توده‌های غیر عضو را نیز با آموزش‌هایی درگیر کرده و در زمان انتخابات، مردم را به سمت شرکت فعال بکشاند.

همزمان با سراسر کشور عصر روز پنجشنبه 23 آذرماه همایش سراسری جوان، نقش آفرینی و مسئولیت‌پذیری توسط حزب اعتدال و توسعه در اراک برگزار شد.

همایشی که قرار بود براساس اعلام دبیر همایش سراسری جوانان حزب اعتدال و توسعه به واسطه برنامه‌ریزی‌هاى انجام شده در سازمان جوانان و دانشجویان و همکارى کانون استادان و دانشگاهیان حزب، بزرگترین گردهمایى جوانان اعتدال و توسعه و در بین احزاب کل کشور باشد.

اما این همایش در شهرستان اراک که با حضور فرماندار اراک، مدیرکل و معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی، بخشدار مرکزی اراک، عضو شورای اسلامی اراک و چند تَن دیگر از مسئولان برگزار شد خیلی از اقبال جوانان برخوردار نشد و صندلی‌های خالی که در سالن به چشم می‌خورد مُهر تائیدی بر این موضوع بود.

 جوانان اراکی از همایش حزب اعتدال و توسعه استقبال نکردند

حزب اعتدال و توسعه از سال ۷۸ و همزمان با انتخابات مجلس ششم اعلام موجودیت رسمی کرد و محمدباقر نوبخت به‌عنوان دبیر کل حز برگزیده شد و حسن روحانی هم پای ثابت اکثر جلسات شورای مرکزی این حزب بود.

فعالیت‌های این حزب قبل از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ در عرصه سیاسی کشور مشهود نبود به طوری که در انتخابات مجلس (ششم، هفتم و هشتم) فهرستی جداگانه برای انتخابات منتشر می‌کرد و در پازل ائتلاف «اصلاح طلبان» بازی داده نمی‌شد اما با به روی کارآمدن دولت اعتدال، حزب حامی رئیس جمهور در عرصه سیاسی جان گرفت و در تحرکات و نشست و برخواست‌های اصلاح‌طلبان دیده شد.

هرچند که یاران حسن روحانی در اعتدال و توسعه ترجیح دادند در اکثر جلسات شورای عالی سیاستگذاری شرکت نکنند اما با این حال حاضر شدند از فهرست نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم حمایت کنند.

اغلب چهره‌های تأثیرگذار این حزب در دولت یازدهم و دوازدهم صاحب نفوذ هستند؛ دبیرکل حزب «معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت»، معاون دبیرکل «رئیس دفتر رئیس جمهور»، اکبر ترکان «مشاور رئیس‌جمهور» و علی جنتی «وزیر سابق ارشاد» در دولت حضور دارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار